۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:

یادواره شهدا میراث معنوی جمهوری اسلامی است

یادواره شهدا میراث معنوی جمهوری اسلامی است

ساوجبلاغ - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: یادواره شهدا میراث معنوی جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خیلدار عصر پنجشنبه در یادواره شهدای روستای اَغشت، اظهار کرد: رزمندگان اسلام لحظه‌ای از دفاع دست نکشیدند و اکنون دفاع به‌عنوان کلیدواژه‌ای در ذهن جهانیان ماندگار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بابیان اینکه دفاع و مقاومت شاه‌بیت جهانی است که رزمندگان اسلام و مدافعان حرم به دنیا یاد دادند، عنوان کرد: کوچک‌ترین کار ما در مقابل آن‌ها این است که یادشان را گرامی بداریم.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد، افزود: این مقاومت در دنیا نمایان شد و امروز وظیفه ما است که یاد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را ارج بنهیم.

خیلدار بابیان اینکه یادواره شهدا، امسال از میان ۱۴ روستای منطقه در روستای اَغشت برگزار شد، خاطرنشان کرد: مراسم یادواره شهدای دهستان بَرغان هرسال دریکی از روستاهای این دهستان برگزار می‌شود.

وی به تعداد ۸۰ شهید هشت سال دفاع مقدس و ۲۵ شهید مدافع حرم شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: با برگزاری این مراسم‌ها است که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه می‌شود و جوانان و نوجوانان رشادت‌های رزمندگان اسلام را می‌آموزند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزاری مراسم‌های یادواره شهدا به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، میراث معنوی جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، روستای اَغشت از توابع شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز است.

کد خبر 4112131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha