۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۵

معاون اول رییس جمهور:

اتکا به توان داخلی تنها راه استقلال و توسعه کشور است

اتکا به توان داخلی تنها راه استقلال و توسعه کشور است

هریس – معاون اول رییس جمهور گفت: اتکا به توان داخلی تنها راه استقلال و توسعه کشور و اتحاد و یکپارچگی رمز دستیابی به این مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری ظهر شنبه در آیین بهره برداری از بیمارستان امام حسین (ع) هریس، تامین هزینه های سلامت را یکی از مهمترین وظایف دولت ها برشمرد و اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر این موضوع که بیماران باید تها نگران بیماری خود باشند و نه هزینه های درمان، در دولت تدبیر و امید این هزینه ها کاهش چشمگیری یافت و این امر نتیجه ریسک پذیری رییس جمهور و همت وزیر بهداشت و درمان در اجرای طرح سلامت بوده است.

وی با اشارهبه اینکه اجرای هر طرح بزرگی در کنار تمام محاسن می تواند نواقصی هم داشته باشد و رفع آنها باید همزمان با اجرای طرح مورد توجه قرار گیرد، افزود: بابت تاخیر در پرداخت بخشی از هزینه های بخش درمان به نیروهای فعال این حوزه از آنها عذرخواهی می کنیم و بابت صبر آنها سپاسگذاریم و قبول داریم که بدهی دولت در بخش درمان عدد بزرگی است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: ثروتمند بودن کشور و دولت ایران یک واقعیت است چرا که با الطاف الهی در کشور ما تمام منابع موجود در هر یک از کشورها به صورت یکجا فراهم است و از سوی دیگر نیز منابع نیروی انسانی خوشقکر و توانمند در رشته های مختلف داریم که می توانند از طرفیت های هر یک از عرصه های منابع طبیعی کشور به بهترین شکل استفاده کنند.

وی در همین راستا به اظهارات ناشایست رییس جمهور آمریکا در قبال ملت و کشور ایران اشاره کرد و گفت: با وجود این مزیت ها و اینکه در همه زمان ها این کشور برخوردار از چنین منابع و ثروت های عظیم طبیعی و انسانی تا حد توان برای صلح منطقه ای و جهانی تلاش کرده، جای تعجب است رییس جمهور کشوری مانند آمریکا که همواره از در توطئه و کودتا با مردم و کشور ایران وارد شده اند، چنین ابیات ناشایستی را در قبال این مردم استفاده کند.

جهانگیری دلیل این امر را نیز عدم تحمل آمریکا نسبت به استقلال و توسعه ایران بر چایه توانمندی های داخلی عنوان و تصریح کرد: اینکه کشوری مانند ایران در گوشه ای از دنیا با بهره گیری از توان داخلی در همه عرصه ها به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند و در کنار ایستادن روی پای خود به کشورهای منطقه نیز کمک کند، برای آمریکایی ها پذیرفتنی نیست و نتیجه آن می شود سخنان و اتهامات و توهین های رییس جمهور آمریکا به مردم ایران و سپاه و رهبری و این نتیجه گیری که مردم با سپاه و رهبری همراه نیستند.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت سپاه پاسداران گفت: ملت ایران قدر این نهاد را می دانند و به آن علاقمند هستند و سپاه از زمان جنگ درخشیده و در حال حاضر نیز داعش و گروه های تروریستی که دست پرورده آمریکا و همپیمانانش برای ضربه زدن به ملت ایران اسلامی است، در کنار ملت های اسلامی زمین گیر کرده است.

معاون اول رییس جمهور اتکا به توان داخلی را تنها راه استقلال و توسعه کشور دانست و اظهار داشت: اتحاد و یکپارچگی رمز دستیابی به این مهم است و شور و اشتیاق مردم در اقصی نقاط کشور نیز باید در این مسیر بکار گرفته شود و باید افراد پویا و فعال در عرصه مورد تشویق و کوتاهی کنندگان نیز مورد بازخواست قرار گیرند و در این میان باید به موضوع زمان بندی اجرا و تکمیل طرح ها و پروژه ها نیز باید توجه جدی شود.

کد خبر 4113608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha