۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۱۵

سرپرست تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان خبر داد:

رسیدگی به بیش از ۴ هزار پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان

رسیدگی به بیش از ۴ هزار پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان

زاهدان - سرپرست تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال از مجموع ۴ هزار و ۵۲۲ فقره پرونده وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان به ۴ هزار و ۴۲۳ فقره پرونده رسیدگی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، محمدحسین اشرفی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال جاری از مجموع ۴ هزار و ۵۲۲ فقره پرونده وارده به شعب تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با تلاش صورت گرفته توسط همکاران در سطح استان به ۴ هزار و ۴۲۳ فقره پرونده رسیدگی شده است.

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا متخلفین این پرونده‌ها در حوزه‌های قاچاق کالا و ارز، کالا و خدمات و بهداشت دارو، درمان و دامپزشکی علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲۳۶ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و شاکیان خصوصی محکوم شده‌اند.

وی افزود: بیشترین ورودی با ۲ هزار و ۴۸۰ فقره پرونده پرونده مربوط به حوزه کالا و خدمات و بیشترین میزان محکومیت با ۲۲۶ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال مربوط به قاچاق کالا و ارز بوده است.

اشرفی خاطرنشان کرد: قاچاق کالا صدمات جبران‌ناپذیری به اقتصاد و سلامت کشور وارد می‌کند زیرا اینگونه کالاها به دلیل نداشتن استانداردها و اینکه اغلب با مواد تقلبی و گاهی سمی تهیه می‌شوند، حتی خطر مرگ را برای شهروندان در بردارند.

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخورد قضایی بازدارندگی دارد اما باید به مباحث پیشگیرانه و فرهنگسازی به ویژه از طریق صدا و سیما، مراکز آموزشی و حتی سخنرانی‌های ائمه جمعه و روحانیون توجه جدی شود.

کد خبر 4115050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha