۴ آذر ۱۳۸۵، ۱۱:۲۲

با تاکید بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی اعلام شد؛

هشدار مجدد حزب الله و امل به برگزاری تظاهرات گسترده در لبنان

هشدار مجدد حزب الله و امل به برگزاری تظاهرات گسترده در لبنان

جنبشهای حزب الله و امل در بیانیه ای هشدار دادند برای تشکیل دولت وحدت ملی در لبنان اقدام به برپایی تظاهرات گسترده خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، دو جنبش حزب الله و امل لبنان روزگذشته با صدوربیانیه ای تاکید کردند که برای تشکیل دولت وحدت ملی درلبنان تظاهرات گسترده ای را در کشور برگزار می کنند.

"سید حسن نصرالله" دبیرکل جنبش حزب الله لبنان و "نبیه بری" رئیس پارلمان این کشورکه ریاست جنبش امل را نیز برعهده دارد، در این بیانیه با مسئول دانستن "فواد سنیوره" نخست وزیر لبنان در به وجود آمدن بحران کنونی، همچنین موافقت خود را با تشکیل دادگاه بین المللی برای ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان ابراز داشتند.

دراین بیانیه همچنین سران حزب الله و امل تاکید کردند: از تشکیل دادگاه بین المللی به عنوان بهانه ای برای محروم کردن این دوجنبش از خواستهای مشروع سیاسی آنها استفاده نشود.

این درحالی است که منابع آگاه لبنانی اعلام کردند: موج مخالفت ها و اعتراضات مخالفان در لبنان و نه فقط در بیروت شکل های مختلفی به خود می گیرد.

درعین حال "هاشم صفی الدین" رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله، هر گروه یا کشورخارجی را از تعامل با "فواد سنیوره" برحذر داشت.

همچنین "شیخ عبدالامیر قبلان" معاون رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان نیز روزگذشته در خطبه های نماز جمعه خود از "سنیوره" خواست تا از مقام خود کناره گیری کند. وی براین مسئله تاکید کرد که این مسئله بهترین راه حل برای حل بحران سیاسی در لبنان است.

خبردیگر از لبنان اینکه امروز کابینه "سنیوره" برای بررسی مسئله ارجاع طرح تشکیل دادگاه بین المللی برای ترور حریری نشست فوق العاده تشکیل می دهد.

طرح تشکیل دادگاه بین المللی برای ترور رفیق حریری سه شنبه 30 آبان (21 نوامبر) بعد از تایید دردولت لبنان به تصویب اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید.

درواکنش به این جلسه "نبیه بری" که دولت لبنان را غیرقانونی می داند، درگفتگو با رادیو انگلیس گفت: نشستی امروز دولت نیز غیرقانونی است .

کد خبر 411591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha