۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸

چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در گناوه آغاز شد

چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در گناوه آغاز شد

بوشهر - مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه گفت: چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در گناوه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر احمدی صبح دوشنبه در افتتاحیه چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای اظهار داشت: به همت وزارت آموزش و پرورش سالانه بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز و معلم ورزش در اوقات فراغت به صورت مسابقات بین کلاسی و رقابت‌های مختلف درون کلاسی و بین پایه ای در یک دوره زمانی مشخص با توجه به امکانات مدرسه و ویژگی های اقلیمی منطقه به ورزش می پردازند.

وی افزود: ۱۸ هزار دانش آموز در سطح شهرستان در ۱۱۷ مدرسه دولتی و غیر دولتی در حال تحصیل هستند که حدود ۱۲ هزار نفر از این دانش آموزان در این المپیاد ورزشی فعالیت دارند.

احمدی بیان داشت: المپیاد ورزشی درون مدرسه که با مشارکت حداکثری دانش آموزان در سطح مدارس انجام می پذیرد، می‌تواند عامل مهمی در کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای ورزشی باشد.

وی تصریح کرد: المپیاد ورزشی در رشته‌های فوتبال، والیبال، هندبال، شطرنج، تنیس روی میز، طناب زنی، طناب کشی، دو میدانی و بازی های بومی و محلی در سه مقطع تحصیلی برگزار می شود.

 مدیر آموزش و پرورش گناوه یادآور شد: جای خوشحالی و خوشبینی است که مسئولین شهر  به‌ویژه فرماندار و بخشدار مرکزی و دیگر مسئولین با شور و شوق در المپیادهای ورزشی حضور می‌یابند و باعث شادی و شور بیشتر دانش آموزان می‌شوند و ما انتظار حضور اولیای دانش آموزان را در این برنامه‌ها داریم چرا که باعث رغبت و انگیزه در دانش آموزان می‌شود.

غلامرضا خدری کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش گناوه نیز گفت: المپیاد ورزشی باعث محوری کردن فعالیت‌های تربیت بدنی و فراگیر کردن فعالیت‌های جذاب تربیت بدنی و ورزش در مدرسه و همچنین پر نشاط کردن فضاهای آموزشی مدارس می‌شود.

خدری بیان داشت: المپیاد ورزشی با هدف ارتقای آمادگی جسمانی و مهارت‌های ورزشی و سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان و کمک به انس بیشتر دانش‌آموزان با فعالیت‌های ورزشی، ورزش همگانی و قهرمانی است.

کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش گناوه تصریح کرد: شناسایی استعدادهای ورزشی و ترویج اصول ورزش جوانمردانه و آموزه‌های پهلوانی و منش اخلاقی دانش آموزان و فعال بودن مدارس در خارج از ساعات برنامه درسی از دیگر اهداف المپیاد ورزشی است.

کد خبر 4122509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha