۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۰

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس:

محورهای مواصلاتی استان بوشهر تعریض و ایمن‌سازی شوند

محورهای مواصلاتی استان بوشهر تعریض و ایمن‌سازی شوند

بوشهر - نماینده جم، عسلویه، کنگان و دیر در مجلس شورای اسلامی گفت: محورهای مواصلاتی استان بوشهر تعریض و ایمن‌سازی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه الماسی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اظهار داشت: جنوب استان بوشهر به علت میزبانی از صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی دارای شرایط خاصی است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار بهبود وضعیت راه‌ها در جنوب استان بوشهر به ویژه در محورهای روستایی و محورهای کوهستانی شد و ادامه داد: تعریض و ایمن‌سازی محورهای جنوب استان باید مورد توجه قرار گرفته و در اولویت باشد.

نماینده جم، عسلویه، کنگان و دیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی شهرستان جم، اضافه کرد: امکان عبور و مرور ایمن مردم در محورهای ارتباطی جنوب استان در مناطق کوهستانی فراهم شود.

وی به وجود پرتگاه‌های متعدد در راه روستایی ریز به دوراهک اشاره کرد و افزود: ایمن‌سازی این محور باید یکی از اولویت‌ها باشد.

ایمن‌سازی ۳۰ نقطه حادثه‌خیز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای ایمن‌سازی محورهای مختلف مواصلاتی در استان بوشهر صورت گرفته است و چندین طرح نیز در دست اجرا است.

سید حمیدرضا علم با اشاره به ایمن‌سازی ۳۰ نقطه حادثه‌خیز استان بوشهر طی سال گذشته، ادامه داد: ایمن‌سازی این محورها نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته است.

وی به حجم بالای خرابی‌های جاده‌های استان بر اثر وقوع سیل اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اعتبارات مناسبی به این بخش اختصاص یابد تا زمینه بهبود وضعیت راه‌های استان فراهم شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از تجهیز محورهای شریانی و اصلی استان بوشهر به سامانه هوشمند ثبت تخلف اشاره کرد و گفت: بوشهر نخستین استانی خواهد بود که همه محورهای آن به سیستم هوشمند مجهز می‌شود.

کد خبر 4122594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha