۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۴۱

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین:

برگزیدگان دومین همایش بین‌المللی اربعین تجلیل می‌شوند

برگزیدگان دومین همایش بین‌المللی اربعین تجلیل می‌شوند

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: برگزیدگان همایش بین‌المللی اربعین امروز در اختتامیه این همایش تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید غضنفری با اشاره به برگزاری اختتیامه دومین همایش علمی و بین المللی اربعین در کربلای معلی افزود: اختتامیه این همایش با حضور ۱۰۰ اندیشمند ایرانی و عراقی، عصر پنجشنبه ۴ آبان ماه در سالن همایش های خاتم حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار می شود و در این همایش مسئول عتبه حسینی و چند تن از شخصیت های ایرانی و عراقی سخنرانی خواهند کرد.

غضنفری تجلیل از آثار برگزیده و اهدای لوح همایش به برگزیدگان را از جمله برنامه های اختتامیه این همایش علمی و بین المللی دانست.

وی ادامه داد: دومین همایش علمی و بین المللی اربعین حسینی با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان نماینده علمی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ایران و دانشگاه کربلا به عنوان نماینده علمی کشور عراق با هماهنگی ستاد فرهنگی اربعین کشور ایران و عراق در تاریخ ۳ و ۴ آبان ۱۳۹۶ در دانشگاه کربلا عراق برگزار شد.

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: در این همایش روسای ۱۵ دانشگاه عراق، استاندار، سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، عتبه حسینبه و عباسیه، نمایندگان مراجع معظم، شهردار کربلا، نمایندگان مجلس و معاونین وزارتخانه ها و علما و دانشمندان عراق و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، رسانه های عراق و ایران، و دانشمندان و مسئولین ایرانی از دانشگاه ها و پژوهشگاه های مختلف حضور داشتند.

وی یادآور شد: این نشست علمی با حضور نهادهای علمی و فرهنگی هر دو کشور ایران و عراق برای رایزنی و تبادل علمی و برنامه ریزی همکاری های اجرایی و پژوهشی برگزار شده است.

کد خبر 4125774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha