۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۱۸

رقابتی برای حضور در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی؛

رقابت ۴۰۹ نامزد شورای هیئات مذهبی استان تهران به پایان رسید

رقابت ۴۰۹ نامزد شورای هیئات مذهبی استان تهران به پایان رسید

تهران- رقابت ۴۰۹ نفر که برای حضور در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نامزد شورای هیئات مذهبی استان تهران شده بودند، با اتمام زمان رای گیری به پایان رسید.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- فاطمه یوسفی: از صبح جمعه و به صورت هم زمان در سراسر کشور ادارات تبلیغات اسلامی سراسر استان تهران شاهد حضور مسئولین هیئات مجوز دار مذهبی برای انتخاب شورای هیئات مذهبی این استان بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در استان تهران ۴۰۹ نفر نامزد انتخابات شورای هیئات مذهبی از صبح امروز به رقابت پرداختند، که از این تعداد ۲۶۴ نفر به عنوان اعضا علی البدل و اصلی انتخاب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده با بیان این که وظیفه هیئات مذهبی تنها فعالیت در ایام محرم و عزاداری نیست، گفت: هدف اصلی قیام سیدالشهدا(ع) فرهنگی بود و لذا باید در عزاداری ها نیز این هدف حفظ شده و با بهره گیری از فرهنگ حسینی و زینبی، اقدامات فرهنگی به ویژه مقابله با آسیب های اجتماعی در دستور کار هیئات مذهبی قرار بگیرد، که این امر یکی از مهم ترین وظایف شورای هیئات مذهبی در استان تهران و نیز سراسر کشور است.

وی افزود : تنها مسئولان هیئات و یا نماینده ای از طرف مسئول هیئت با در دست داشتن کارت ملی و یا شناسنامه اجازه شرکت در این انتخابات را داشتند و در واقع این انتخابات صنفی بود، که از ساعت ۸ صبح آغاز شده و قرار بود تا ساعت ۱۲ به پایان برسد، اما بنا بر درخواست برخی از مسئولین هیئات، رای گیری تا ساعت ۱۴ تمدید و در این ساعت به پایان رسیده و سپس شمارش آراء آغاز شد.

وظیفه شورای هیئات مذهبی بسیار خطیر است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که انتخابات شورای هیئات مذهبی این شهرستان به بهترین نحو انجام شد، اظهار داشت: شورای هیئات مذهبی در واقع بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل شجاع گفت: رسالت شورای هیئات مذهبی با توجه به نقش این شورا در انجام کارهای فرهنگی بسیار خطیر است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملارد نیز با بیان این که این انتخابات از ساعت ۸ صبح امروز جمعه همزمان با سراسر کشور در شهرستان ملارد آغاز شده و ساعت ۱۴ به پایان رسید، گفت: شهرستان ملارد با توجه به این که ۴۳۲ هیات مذهبی فعال مستمر و سیار دارد ۹ عضو اصلی و سه عضو علی البدل برای شورای هیئات مذهبی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر حیدری افزود: ساماندهی هیئات مذهبی ، هدایت و برنامه ریزی در برنامه های ملی و مذهبی در طول سال به ‌صورت خاص در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از اهداف تشکیل شورای هیئات مذهبی در کشور است. 

شورای هیئات مذهبی هیچ نفع مادی و مالی برای کسی ندارد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عاشورای سیدالشهدا(ع) ۳ ضلع هجرت، شهادت و اسارت را دارد، در تمام این ۳ ضلع درس های فراوانی برای ما وجود دارد، امیدواریم که هیئات مذهبی که شورای مرکزی آن ها امروز برگزار شد بتوانند در رساندن پیام عاشورا و پیام قیام سیدالشهدا موفق باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی تبار در خصوص انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان پردیس گفت: این انتخابات بین ۱۳ نامزد در پردیس برگزار شد، که طی آن ۷ نامزد به عنوان اعضا اصلی و ۲ نفر به عنوان علی البدل انتخاب شدند.

وی مهم ترین وظیفه شورای هیئات مذهبی را در درجه اول نظارت بر عملکرد و سامان دهی هیئات مذهبی دانست و گفت: امیدواریم که بتوانیم با برگزاری این انتخابات شاهد حرکت رو به جلوی هیئات مذهبی باشیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس گفت: حدود ۱۵۰ هیات ثبت شده و ۱۰۰ هیات ثبت نشده داریم، که از کل شهرستان در این انتخابات شرکت می کنند و رقابت آن ها فرهنگی بود، البته تنها روسای مجوز دار اجازه شرکت در انتخابات دارند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رباط کریم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از نامزدی ۱۶ نفر که شامل ۲ خانم و ۱۴ آقا در انتخابات شورای هیئات مذهبی این شهرستان هستند، خبر داد و افزود: این انتخابات به بهترین نحور در شهرستان رباط کریم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی تولایی اضافه کرد: شورای هیئات مذهبی هیچ نفع مادی و مالی برای کسی ندارد و افراد منتخب به صورت رایگان و در راه خدمت به فرهنگ ایران اسلامی فعالیت می کنند.

کد خبر 4126106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha