۹ آبان ۱۳۹۶، ۰:۴۳

دبیر همایش بین‌المللی «طریق الحسین»:

بازشناسی حرکت اربعین مهم‌ترین هدف همایش «طریق الحسین» است

بازشناسی حرکت اربعین مهم‌ترین هدف همایش «طریق الحسین» است

دبیر همایش بین‌المللی اربعین «طریق الحسین» گفت: بازمعرفی و بازشناسی حرکت اربعین مهم‌ترین هدف همایش بین‌المللی «طریق الحسین» است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید امامی در گفتگویی اظهار کرد: امسال سومین سالی است که مجموعه های علوم حوزوی و علوم اجتماعی ایران تلاش کردند تا ابعاد تمدنی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیاده روی اربعین که بدون شک در بین مناسک دینی ادیان جهان بی نظیر بوده را بازشناسایی کنند.

وی با بیان اینکه این همایش زمینه های لازم برای باز معرفی و شناساندن این حرکت به محققان غربی را فراهم می کنند، افزود: امروز پیش نشست دوم پروژه های غربی در مورد اربعین برگزار و تحقیق بسیار معروف از سوی آمریکایی ها با رویکرد یافتن فرصت های زیارت اربعین برای ایجاد شکاف میان ملت ایران و عراق مورد نقد و بررسی و مطالعه قرار گرفت.

 دبیر همایش بین المللی اربعین «طریق الحسین» با تأکید براینکه نباید مطالعه چنین موضوعی فراموش شود، گفت: سومین همایش بین المللی اربعین «طریق الحسین» در روز شنبه ۱۳ آبان در دانشکده داروسازی دانشگاه کوفه واقع در طریق نجف به کوفه برگزار می شود.

وی ضمن دعوت از حضور زائران، محققان و دانشگاهیان در این همایش، تصریح کرد: مهمانان و سخنرانانی از ۱۵ کشور نیز در این همایش تا عصر این روز به ارائه مقالات و تحقیق های خود می پردازنند.

امامی در ادامه به برخی از اهداف برگزاری این همایش نیز اشاره کرد و مطالعات اکتشافی، همزبانی در روش و رویکرد مطالعه اربعین را از جمله این اهداف برشمرد.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی پنج رویکرد برای این همایش، افزود: یکی از محورها، نسبت این موضوع با جهاد کبیر بوده که اخیرا مورد توجه مقام معظم رهبری نیز واقع شده و از معارف جدی قرآن کریم است.

دبیر همایش بین المللی اربعین «طریق الحسین» یادآور شد: اختتامیه همایش نیز در روز چهارشنبه در موکب مسجد جمکران که همکاری خوبی در زمینه برگزاری این همایش با دانشگاه امام صادق(ع) و کوفه داشته در عمود ۱۰.۷۰ برگزار می شود.

کد خبر 4129870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha