۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۴۵

مهدی یزدانی در غرفه مهر:

تهیه آثار مجاز ارزانتر از دانلود غیرقانونی است/حمایت از بخش خصوصی

تهیه آثار مجاز ارزانتر از دانلود غیرقانونی است/حمایت از بخش خصوصی

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری تاکید کرد تهیه فیلم و سریال به صورت قانونی ارزانتر از دانلود همان تولیدات به صورت غیرقانونی خواهد بود.

مهدی یزدانی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره تولیدات این مؤسسه و حمایت از گروه‌های تولیدی توضیح داد: از آنجا که نحوه دسترسی در شبکه نمایش خانگی تغییر کرده و شکل فیزیکی به سامانه نمایش درخواستی یا همان VOD تبدیل شده، تولیدات خاصی باید برای این شبکه صورت بگیرد که از پرده عریض سینما تا تلویزیون را شامل شود.

وی با تاکید براینکه آنچه که در ماموریت موسسه است حمایت از تولید آثار برای شبکه نمایش خانگی است، توضیح داد: از آنجایی که مردم با VOD آشنایی درستی ندارند، مؤسسه رسانه‌های تصویری باید کمک کند تا این بازار شناخته شود و از طرف دیگر باید اتکای بیشتری بر تولید داخلی و کمتر شدن برنامه‌های خارجی وجود داشته باشد که این حمایت از تولیدکنندگان را مؤسسه رسانه‌های تصویری بر عهده دارد. با این حال خود ما هم ممکن است تولید مستقل داشته باشیم، اما اگر بخواهیم از تولیدکنندگان حمایت کنیم، تولید خود ما کمتر می‌شود چون ممکن است هزینه تولید یک کار صرف هزینه حمایت از سه کار باشد.

مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری در بخش دیگری از سخنان خود درباره قاچاق آثار هنری عنوان کرد: این روزها شکل قاچاق هم تفاوت کرده که به دلیل شکل دسترسی به آثار است. پیش از این برخوردهای سلبی و فیزیکی با عوامل قاچاق در دوره‌های مختلف اتفاق می‌افتاد و اکنون ما به طور دایمی در حال رصد کردن مراکزی هستیم که به انتشار و توزیع برنامه‌های ویدیویی اقدام می‌کنند و به این وسیله مانع می‌شوند که حقوق صاحبان آثار دیده شوند.

یزدانی با اشاره به انگیزه‌های اصلی قاچاق فیلم‌ها و آثار اظهار کرد: مردم امروز دسترسی بالایی به قاچاق آثار دارند که این دسترسی سریع و همچنین قیمت پایین، از انگیزه‌های اصلی قاچاق است. بحث ممیزی هم همیشه بوده است اگرچه که هر اثر نمایشی تصویری که مجوز ارشاد را نداشته باشد، با او برخورد می‌شود. در قاچاق، مساله اصلی‌تر، فیلم‌هایی است که پروانه نمایش دارند اما به شکل قاچاقی و یا غیرقانونی توزیع شده و باعث لطمه دیدن صاحبان آثار می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه خود مردم نباید سراغ آثار قاچاق بروند، گفت: سایت‌هایی هستند که فیلم‌ها را بارگذاری می‌کنند و تأکید دارند که دانلود این فیلم‌ها به صورت رایگان خواهد بود، اما هزینه این دانلودها برای مردم گرانتر تمام می‌شود چرا که هزینه ترافیک و حق اشتراک برای این آثار چند برابر راه‌های قانونی است و مردم از این هزینه‌ها بی‌خبرند.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری در پایان عنوان کرد: مردم باید متوجه این مساله باشند که اگر از طریق راهکارهای مجاز، آثار را تهیه کنند و در شبکه مجاز ببینند، ارزانتر از شبکه قاچاق خواهد بود.

کد خبر 4130952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha