۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد:

هزینه ۱۶۰ میلیون تومانی واقفین خراسان جنوبی برای زائران اربعین

هزینه ۱۶۰ میلیون تومانی واقفین خراسان جنوبی برای زائران اربعین

بیرجند- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از هزینه ۱۶۰ میلیون تومان از محل نیت واقفان استان برای خدمات رسانی به زائران اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منصور هاشمی در نشست خبری اظهارکرد: توفیق داشته ایم که در بحث اربعین هشت موکب را امسال به منظور ارائه خدمات به زائران در مسیر پیاده روی اربعین راه اندازی کردیم.

 وی با بیان اینکه از مجموع این موکب ها دو مورد در استان و دو موکب در سیستان و بلوچستان برای خدمات رسانی به زائران پاکستانی برپا شده است، بیان کرد: تقاضای راه اندازی یک موکب دیگر در داخل استان را نیز داشته ایم.

 وی بیان کرد: موکب های خراسان جنوبی در استان سیستان بلوچستان در نقطه صفر مرزی میرجاوه و موقوفه زائر سرای امام رضا در زاهدان برپا شده است.

وی بیان داشت: این مواکب هر روز پذیرای خیل عظیمی از زائران پاکستانی اربعین است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: زائران ایرانی که به زیارت اباعبدالله مشرف می شوند در شش نقطه در استان از آنها پذیرایی می شود.

وی بیان کرد: این مواکب در محل مسجد حضرت ابوالفضل نهبندان، امامزاده سید علی نهبندان، امام زادگان باقریه در بیرجند، امامزاده مزار ساقی، امامزاده زید النار قاین و امامزادگان فردوس پذیرای زائران اربعین هستند.

 حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: در میقات الرضا شهرستان خضری هم حاضریم به عنوان هفتمین زائر سرا مدیریت را به دست بگیریم.

برگزاری ویژه برنامه های اربعین در ۲۳ بقعه متبرکه استان

 وی بیان کرد: پذیرایی صبحانه، نهارف شام زائران، اسکان شبانه از جمله خدماتی است که در این مواکب ارائه می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون هفت کاروان پیاده از استان برای حضور در اربعین حرکت خود را از بقاع متبرکه اغاز کرده اند، گفت: به منظور تسهیل سفر هدیه ای از سوی بقاع به زائران اعطا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: پیش بینی می شود به بیش از ۱۰ هزار زائر اربعین در این ایام خدمات ارائه شود.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی در ۲۳ امامزاده ویژه برنامه های اربعین برگزار می شود، افزود: ویژه برنامه های این این ایام با حضور روحانیون و علمای برجسته برگزار خواهد شد.

هاشمی از برگزاری طرح قدم های آسمانی به سوی امام مهربانی در استان خبر داد و گفت: در راستای این طرح به زائران کاروان پیاده که به سمت مشهد الرضا در حرکت هستند نیز خدمات رسانی می شود.

وی با بیان اینکه هشت درصد نیات واقفان خراسان جنوبی مرتبط با ایام اربعین است گفت: پیش بینی می شود اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان برای این منظور و به همین میزان نیز برای خدمات رسانی به زائران امام رضا(ع) از محل نیات واقفان هزینه شود.

کد خبر 4131354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha