۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۲۵

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق:

لزوم توأم شدن محبت و معرفت امام حسین/حرکت اربعین درست مدیریت شود

لزوم توأم شدن محبت و معرفت امام حسین/حرکت اربعین درست مدیریت شود

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به اینکه معرفت ملاک بهره‌برداری از زیارت اربعین است ، گفت: مدیریت درست حرکت عظیم اربعین مدیریت ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام نجف نجفی روحانی با بیان اینکه اربعین یک حرکت با منشأ خیروبرکت است، اظهار کرد: امروز جهان با کمبود محبت روبه‌رو بوده و علت ازهم‌گسیختگی خانواده‌ها از کمبود محبت است.

وی با اشاره به اینکه هر وقت خدا برای کسی خیری را بخواهد، محبت امام حسین(ع) را در دل او قرار می‌دهد، افزود: حضور میلیونی در اربعین حسینی نشان از بودن محبت اهل‌بیت(ع) در قلب‌های مردم است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه حضرت رسول اکرم(ص) مزد ۲۳ سال پیامبری خود را فقط در مودت از خداوند درخواست کرد، خاطرنشان کرد: مزد رسالت محبت اهل‌بیت(ع) بوده زیرا هر کس خدا را دوست دارد باید امام حسین(ع) را دوست داشته باشد، زیرا این دو در طول هم است.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی با اشاره به دوطرفه بودن مودت، تصریح کردامروز نیازمند این هستیم که نشانه‌های محبت را به جامعه نشان داده تا راه درست را انتخاب کنند.

وی در ادامه به کمیت و کیفیت حرکت اربعین نیز اشاره کرد و یادآور شد: مردم عشق و علاقه خود را به اهل‌بیت نشان می‌دهند، برای آن‌که آثار وضعی نیز نشان داده شود نیازمند این هستیم که عالمان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه این عشق را با معرفت توأم کرده و اشاعه دهند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه معرفت ملاک بهره‌برداری از زیارت اربعین است، بر ضرورت مدیریت درست حرکت اربعین تأکید کرد و ادامه داد: باید این‌گونه شود که همه مردم به معرفت در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی باور پیدا کنند.  

کد خبر 4135740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha