۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۳۴

امام جمعه شاهین‌شهر:

اربعین حسینی به نمادی از وحدت میان مسلمانان جهان مبدل شده است

اربعین حسینی به نمادی از  وحدت میان مسلمانان جهان مبدل شده است

اصفهان - امام جمعه شاهین‌شهر گفت: اربعین حسینی امروز به نمادی برای وحدت و همدلی میان شیعیان و مسلمانان جهان مبدل شده است و پیاده‌روی اربعین اوج این همدلی و قدرت را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت اربعین حسینی و پیاده پیمودن مسیر زیارت امام حسین (ع) اظهار داشت: مطابق آموزه‌های دینی، ائمه اطهار (ع) سفارش‌ زیادی مبنی بر اهمیت پیاده‌روی اربعین داشتند و این امر به سیره‌ای مبدل شده است که علمای شیعه نیز در طول تاریخ در ترویج این سنت تلاش کردند.

وی افزود: این سنت نیکو با پیاده‌روی اربعین توسط جابربن عبدالله انصاری و عطیه عوفی آغاز شد که در سال ۱۲۸۱ قمری با پای پیاده از مدینه حرکت کردند و در صبح اولین اربعینی که از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) می‌گذشت، به کربلا رسیدند.

امام جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه آن پیاده‌روی دو نفره جابر و عطیه برای زیارت مولا و مقتدایشان امروز به جمعیتی ۲۰ میلیونی مبدل شده است، تاکید کرد: ائمه اطهار بر این نکته تاکید داشتند که برداشتن هر گام به سمت مرقد مطهر امام حسین (ع) بر درجات مومنان خواهد افزود.

پیاده‌روی اربعین در فراهم‌سازی مقدمات ظهور موثر است

وی با بیان اینکه اربعین حسینی امروز به نمادی برای وحدت و همدلی میان شیعیان و مسلمانان جهان مبدل شده است، اظهار داشت: اهمیت شناخت امام حسین (ع) در دنیا به اندازه‌ای است که پیاده‌روی اربعین را در فراهم‌سازی مقدمات ظهور موثر برمی‌شمرند.

حجت‌الاسلام ملکیان در توضیح این مطلب ابراز داشت: در هنگام ظهور امام زمان زمان (عج) در معرفی خود مابین رکن و مقام در کعبه می‌ایستد و خود را این گونه به دنیا معرفی می‌کنند که من پسر حسین بن علی (ع) هستم که وی را با لب تشنه شهید کردند.

 پیاده‌روی اربعین در شناخت جهانیان از راه و حقیقت قیام سیدالشهدا (ع) تاثیرگذار است

وی اضافه کرد: این روایت نشان می‌دهد که دنیا در آن زمان امام حسین (ع) را به خوبی می‌شناسد و بر این اساس پیاده‌روی اربعین نیز در شناخت جهانیان از راه و حقیقت قیام سیدالشهدا (ع) بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 4138939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha