۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۰:۴۹

سرپرست شبکه بهداشت دیر:

شیوع دیابت در شهرستان دیر بیشتر از میانگین است

شیوع دیابت در شهرستان دیر بیشتر از میانگین است

بوشهر - سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: شیوع دیابت در شهرستان دیر از میانگین استان بالاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آخوندی عصر سه‌شنبه در نشست مسئولین واحدهای ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به هفته ملی دیابت اظهار داشت: هر سال شعار خاصی با محوریت آگاهی بخشی و حساس سازی مردم و تصمیم گیران عرصه بهداشت و سلامت برای این روز در نظر گرفته می‌شود که شعار امسال با عنوان«زنان و دیابت، حق ما داشتن آینده ای سالم»  انتخاب شده است.

وی افزود: امروزه بیماری دیابت یکی از مهم‌ترین علل فوت و نقص عضو و یکی از نگرانی‌های در حال تشدید بهداشت عمومی در دنیا است که از طریق خود مراقبتی مناسب  قابل کنترل است.

آخوندی اظهار کرد: به دلیل مزمن بـودن بیماری دیابت نـوع ۲، ایجاد نـاتوانی و ازکارافتادگی و نیاز بـه مراقبت مادام العمر، کیفیت زندگی مبتلایان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد که همین امر سبب شده سیاست‌ها و نگاه سازمان بهداشت جهانی چیزی فراتر از موضوع درمان باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه نگاه سازمان جهانی در واقع تسری دیدگاه پیشگیرانه در تمامی جوامع دنیا است، افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از نیمی از مبتلایان به بیماری دیابت از بیماری خاموش خود آگاهی ندارند از این رو باید در راستای آگاه‌سازی و حساس سازی شهروندان گام برداشت.

وی با اعلام اینکه شیوع دیابت در شهرستان دیر از میانگین استان بالاتر است، گفت: مراقبت از بیماران دیابتی شناسایی شده در تمامی پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به صورت رایگان انجام می‌شود و افراد میتلا یه دیابت با حضور در آن می‌توانند از خدمات پزشک و بهورز بهره‌مند شوند.

آخوندی در خصوص ویژه برنامه‌های هفته ملی پیشگیری از دیابت نیز گفت: به این مناسبت خدمات مشاوره پزشکی، غربالگری قندخون و فشارخون در ایستگاه‌های سلامت،  برگزاری مسابقه و  همایش‌ها و توزیع بروشور آموزشی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به روز شمار هفته ملی دیابت گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده جمعه نوزدهم آبان ماه به عنوان روز «مادران محور تغذیه سالم و پیشگیری از دیابت در خانواده»، شنبه بیستم آبان ماه به عنوان روز «آموزش اساس پیشگیری و درمان دیابت»، یکشنبه بیست و یکم آبان ماه به عنوان روز «دانش آموزان و دیابت»، دوشنبه بیست و دوم آبان ماه به عنوان روز «رسانه و دیابت»، سه شنبه بیست و سوم آبان ماه به عنوان روز «زنان و دیابت»، چهارشنبه بیست و چهارم آبان ماه به عنوان روز «بارداری و دیابت» و پنج شنبه بیست و پنجم آبان ماه به عنوان روز «ورزش همگانی، فعالیت بدنی وکاهش بار بیماری دیابت» نام گذاری شده است.

کد خبر 4145011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha