۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۲۴

توسط معاون تبلیغات آستان قدس رضوی؛

برنامه‌های عزاداری شهادت امام رضا(ع) در حرم رضوی اعلام شد

برنامه‌های عزاداری شهادت امام رضا(ع) در حرم رضوی اعلام شد

مشهد- معاون تبلیغات آستان قدس رضوی از برگزاری ویژه برنامه‌های عزاداری شهادت امام رضا(ع) در حرم رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی باتشریح برنامه‌های شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: برنامه های شهادت امام رضا(ع) از صبح روز شنبه ۲۷ آبان ماه آغاز و تا سوم ربیع الاول ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ویژه برنامه شب شهادت امام رضا(ع)، پس از نماز مغرب و عشاء تحت عنوان شکوه ایثار با حضور زائران عزادار در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی با بیان اینکه شروع این ویژه‌ برنامه با اقامه نماز جماعت توسط آیت الله هاشمی شاهرودی صورت می ‏گیرد گفت: حجج الاسلام دکتر رفیعی، اسکندری و مدنی سخنرانان ویژه برنامه شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی هستند. همچنین مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی ﻣﯿﺮداﻣﺎد، ﺳﻠﺤﺸﻮر و ﻋﻄﺎﭘﻮر از دیگر برنامه‌های شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی است.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های عزاداری و ذکر مصیبت در روز شهادت امام رضا(ع) از اذان صبح تا بعد از نماز ظهر و عصر تدارک دیده است.

حسینی گفت: قرائت زیارت‌های امین الله، سخنرانی حجت‌الاسلام ﺳﯿﺪ ﻣﻬﺪی ﻣﯿﺮ ﺑﺎﻗﺮی و مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهار(ع) از برنامه‌های بعد از اذان صبح تا ساعت ۶ است.

وی در توضیح بخش دوم برنامه‌های عزاداری روز شهادت امام رضا(ع) گفت: بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری از ساعت ۱۰ صبح با مرثیه‌سرایی آغاز و در ادامه آیت الله علم الهدی و کازرونی به سخنرانی می‌پردازند.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی تصریح کرد: ویژه برنامه شام شهادت امام رضا(ع) یکشنبه، ۲۷ آبان ماه قبل از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ع) میزبان عزاداران رضوی است و در این برنامه حجج الاسلام و المسلمین اسکندری، پناهیان و آیت الله صدیقی سخنرانی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: سلحشور، کریمی، طاهری و مشکینی مداحانی هستند که در این مراسم به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت می‌پردازند.

حسینی برگزاری اجتماع عزادارن رضوی، در روزهای شنبه و یکشنبه پس از نماز ظهر و عصر در صحن جامع رضوی را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر رضوی برشمرد و افزود: احمد واعظی، میرداماد، مطیعی و رسولی مداحان اجتماع بزرگ عزاداران رضوی حرم مطهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی ماه صفر، ویژه برنامه متعددی از سوی این معاونت تدارک دیده شده است که به طور شبانه روز درحال اجرا می‏‌باشد.

کد خبر 4147640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha