۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴

به اتهام نقض دموکراسی؛

اتحادیه اروپا کمک مالی به ترکیه را کاهش داد

اتحادیه اروپا کمک مالی به ترکیه را کاهش داد

اتحادیه اروپا به اتهام نقض دموکراسی و حقوق بشر از سوی ترکیه، در بودجه ۲۰۱۸ خود، کمک مالی به‌مراتب کمتری را برای تسهیل فرایند عضویت این کشور در‎نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، اتحادیه اروپا در بودجه ۲۰۱۸ خود، کمک مالی درنظرگرفته شده برای ترکیه را به اتهام عدم پایبندی این کشور به اصول دموکراسی و حقوق بشر کاهش داد.

گفتنی است «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان چندین بار خواهان قطع کمکی شده بود که برای تسهیل پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا به این کشور پرداخت می‌شود.

از جمله دلایل اتحادیه اروپا برای کاهش این کمک مالی، بازداشت گسترده مخالفین به ظن مشارکت آنها در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه عنوان می‌شود.

بهاین‌ترتیب، اعضای اتحادیه اروپا برای کاهش ۱۰۵ میلیون یورویی کمک مالی به ترکیه توافق کردند حال‌آنکه این کشور را از دریافت ۷۰ میلیون یورو دیگر که قبلا با پرداخت آن موافقت شده بود نیز محروم کردند.

گفتنی است اتحادیه اروپا پیشتر توافق کرده بود که در بازه زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، به ترکیه در راستای مذاکرات پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا، ۴ میلیارد و ۴۵ میلیون یورو بپردازد که تاکنون تنها ۳۶۰ میلیون یورو از آن پرداخت شده است.

کد خبر 4148500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha