۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۴

نماینده وزیر و مدیر ارشد وزارت دفاع در استان کرمانشاه خبر داد:

اهداء ۳۰۰ کانکس توسط وزارت دفاع به مناطق زلزله زده کرمانشاه

اهداء ۳۰۰ کانکس توسط وزارت دفاع به مناطق زلزله زده کرمانشاه

کرمانشاه- نماینده وزیر و مدیر ارشد وزارت دفاع در استان کرمانشاه به تشریح اقدامات و کمک های این وزارتخانه در مناطق زلزله زده کرمانشاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، نورالدین ارباب پوری امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از همان لحظات اولیه پس از وقوع زلزله ۷ ریشتری پیرو دستور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت رسیدگی و کمک رسانی در امر نجات و امداد حادثه دیدگان زلزله زده کرمانشاه نیروهای خود را به این مناطق اعزام کرد، اظهارداشت: بعد از وقوع این حادثه قرارگاه مهندسی و مرکز مین زدایی مستقر در قصر شیرین به همراه تعداد ۱۰ دستگاه لودر و بیل مکانیکی، ۱۱ دستگاه آمبولانس و ۴۰ نفر نیروی مهندسی و بهیار به سرپل ذهاب که بیشترین خسارت را از زلزله متحمل شده است، اعزام شدند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد بحران این وزارتخانه در مناطق زلزله زده کرمانشاه به ریاست معاون وزراتخانه مذکور و با حضور مدیران یگان های تابع وزارت دفاع مستقر در استان، افزود: در این نشست ضمن بررسی وضعیت حادثه، مقرر گردید هریک از رده ها با برنامه ریزی و هماهنگی کامل با دیگر مجموعه ها کمک های لازم را بعمل آورند.

نماینده وزیر و مدیر ارشد وزارت دفاع در استان کرمانشاه تصریح داشت: علاوه براین، با تلاش سایر سازمان های تابعه وزارت دفاع برای امداد رسانی به مناطق زلزله زده از طریق هوافضای سپاه ۸ فروند هواپیما و بالگرد جهت جابجایی مجروحان و توزیع اقلام مورد نیاز در مناطق صعب العبور به استان اعزام کردند. 

وی از اعلام آمادگی مهندسی وزارت دفاع برای اعزام ۱۱ دستگاه لودر و بیل مکانیکی دیگر از ایلام جهت تسریع در اواربرداری به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبرداد.

ارباب پوری خاطرنشان ساخت: همچنین وزارت دفاع علاوه بر همکاری در ارائه خدمات نجات و امداد، تاکنون ۱۵ تریلی و ۶ کامیون به وزن تقریبی ۴۰۰ تن اقلام خوراکی، پتو، چادر ودیگر لوازم مصرفی و بهداشتی را به زلزله زدگان کمک کرده است.

وی با بیان اینکه بیمه کوثر وزارت دفاع نیز از همان روز اول بعد از وقوع زلزله درمناطق اسلام آباد، سرپل ذهاب و جوانرود مستقر شده است، گفت: تاکنون ۳۵۰۰ پرونده برای حادثه دیدگان دارای بیمه تشکیل و براورد خسارت نموده است. 

نماینده وزیر و مدیر ارشد وزارت دفاع در استان کرمانشاه در ادامه به تشریح اقدامات وزارت دفاع در بحث اسکان موقت زلزله زدگان پرداخت و افزود:این وزارتخانه تاکنون تعداد ۳۰۰ دستگاه کانکس در ابعاد ۱۲در ۲.۵ و ۶در ۲.۵ را بهمراه ۳۰ دستگاه چادر سرویس بهداشتی سیار یک چشمه، ۲۰ دستگاه کانتینری یک و دو چشمه سرویس بهداشتی سیار، ۳۰۰ دستگاه سیستم گرمایشی برقی و ۴۵۰۰ متر مربع موکت به زلزله زدگان استان اهدا نموده است . 

وی متذکرشد: با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با بنیاد مسکن استان در نظر است که این تعداد کانکس را تا پایان هفته جاری در ۲۳ روستا برای ۳۰۰ خانواده واجدالشرایط در محدوده دشت ذهاب که بیشترین خسارت را دیده اند بر اساس اولویت تعیین شده مستقر کنیم. 

ارباب پوری با تاکید بر تداوم و استمرار خدمات و کمک های این وزارتخانه به مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه، یادآور شد: معاون هماهنگ کننده و معاون مهندسی وزارتخانه به همراه هیئتی طی روزهای گذشته به منظور بازدید و هماهنگی جهت تسریع در روند کمک رسانی ها در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند.

کد خبر 4154660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha