۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۴۴

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی:

پیشرفت و عقب ماندگی هر کشور در گرو آموزش و پرورش است

پیشرفت و عقب ماندگی هر کشور در گرو آموزش و پرورش است

ارومیه - فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: پیشرفت و عقب ماندگی هر کشور در گرو آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عابدین خرم بعد از ظهر شنبه در اجلاس فرهنگ و آموزش که به عنوان یکی از برنامه‌های کنگره گرامیداشت ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد با اشاره به نقش دستگاه تعلیم و تربیت در سعادت جامعه اظهار داشت: پیشرفت و توسعه و تعالی هر کشوری در گرو نقش آفرینی دستگاه آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: بسیجیان در سیستم آموزش و پرورش نقش تأثیرگذاری در ترسیم آینده کشور دارد و معلم و دانش آموزان و فرهنگیان نیز باید پیوسته بدانند که دفاع همیشه ادامه دارد و باید بصیرت همیشگی به مسائل پیرامونشان داشته باشند.

خرم گفت: به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست بنابراین فرهنگیان و دانش آموزان باید با سلاح قلم و با افزایش بصیرت انقلابی در پی بازشناسی شهدا و معرفی آنان به نسل‌های جدید باشند.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: امروز علم اسلام ناب محمدی همچنان در ایران و با هدایت رهبری فرزانه انقلاب اسلامی آیت الله خامنه‌ای برافرشته است.

وی با بیان اینکه قشر دانش آموز در دفاع مقدس بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است گفت: در استان آذربایجان غربی ۷۷۷ شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی شده است.

خرم گفت: در دوران جنگ تحمیلی ۱۴۳ شهید نیز از قشر فرهنگیان و آموزش و پرورش جان شیرین خود را فدای این آب و خاک و نظام اسلامی کرده‌اند.

وی افزود: امروز قشر فرهنگی و دانش آموزان همچون دیگر اقشار جامعه با شهدای خود تجدید پیمان کرده و بر صراط برحق شهدا تاکید می‌کنند و برای ادامه این مسیر همگی شعار محوری کنگره ۱۲ هزار شهدای آذربایجان غربی که آذربایجان جانباز؛ خامنه‌ای دن آیریلماز انتخاب شده است را سر می‌دهند.

کد خبر 4154843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha