۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۴

معاون وزیر راه:

خط ریلی شیراز به جم و عسلویه اجرایی می‌شود/ تکمیل کریدور جنوب

خط ریلی شیراز به جم و عسلویه اجرایی می‌شود/ تکمیل کریدور جنوب

بوشهر - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طراحی خط ریلی شیراز به جم و عسلویه به اتمام رسیده و در حال جذب سرمایه گذار و فاینانس خارجی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی عصر چهارشنبه در بازدید از طرح‌های راهسازی جم اظهار داشت: کریدور بزرگراهی ساحلی جنوب کشور از سیستان و بلوچستان تا خوزستان طی چهارسال آینده به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ کیلومتر از کریدور ساحلی جنوب از بوشهر می‌گذرد گفت: این طرح فقط در دو نقطه شمالی و جنوبی استان تکمیل نشده و تا پایان سال تکمیل می شود.

خادمی تاکید کرد: یکی از مسیرهای مهم منتهی به کریدور ساحلی، مسیر فیروزآباد-جم-عسلویه است که به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب مطرح است و برای تبدیل این مسیر به بزرگراه با دستور وزیر راه، پیگیری لازم انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از ظرفیت نفت و گاز هم در اجرا و تکمیل پروژه که به عنوان خط ارتباطی مرکز کشور به پایتخت انرژی محسوب می شود بهره ببریم.

وی افزود: امروز و در فیروز آباد فارس، عملیات اجرایی بخشی از کریدور شیراز به جم اجرایی می‌شود و امیدواریم هر چه زودتر ادامه این مسیر به سمت شهرستان جم هم اجرایی شود.

این مسئول بیان کرد: در راستای رفع نیازهای مردمی در شهرستان جم، با برنامه ریزی انجام شده تزریق اعتبار لازم از محل اعتبارات راه‌های روستایی به راه ریز سرچشمه انجام می‌شود تا پروژه هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

خادمی در پایان اظهار داشت: مسیر ریز دژگاه از پروژه‌های جدید الاحداث است که تلاش می‌کنیم با استفاده از منابع ملی و اعتبارات استانی آن را فعال کنیم.

کد خبر 4158508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهندس فرهادی US ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
      0 0
      مسیر ریلی شیراز مرودشت فراشبند اهرم بوشهر به علت اشکال در طراحی مسیرکه بیش از 500 کیلومتر طول داشت متوقف و کارگاه ان جمع آوری شد. تابه زودی مسیر فنی مهندسی شیراز فیروزآباد جم عسلویه در دستورکارقرارگیرد