۹ آذر ۱۳۹۶، ۲:۳۴

معاون وزیر آموزش و پرورش:

سرمایه آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی اعتماد مردم است

سرمایه آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی اعتماد مردم است

بوشهر - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سرمایه آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی اعتماد مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی زینی‌وند چهارشنبه‌شب درگردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق و  شورای موسسان مدارس و مراکز غیردولتی استان بوشهر اظهار داشت: سرمایه ما در مدارس غیردولتی، اعتماد مردم است و زمانی این اعتماد ایجاد می شود که نظارت بر مدارس باعث شود که مدیر مدرسه تحلیل روزانه و نمودار پیشرفت روزانه و ماهانه برای مدرسه خود داشته باشد.

وی ادامه داد: با افزایش تعداد مدارس، بدون شک مدارس کیفیت بالاتری خواهند داشت پس وجود مدارس غیردولتی یک نعمت است که بدون بار مالی افزایش تعداد مدارس را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: درکشور با ۱۰.۱۸ درصد دانش آموز غیردولتی نسبت به کل دانش آموزان، پایین ترین مشارکت مردمی در سطح منطقه به مدارس ایران تعلق دارد.

زینی‌وند تصریح کرد: افزایش سهم دانش آموزان غیردولتی نسبت سهم دانش آموزان کل کشور طبق برنامه ششم توسعه باید به ۱۵ درصد برسد.

این مقام مسئول بیان کرد: رشد ۳ درصدی دانش آموزان غیردولتی در استان بوشهر در جای خود خوب است ولی این استان ظرفیت‌هایی بیشتری دارد و سهم این استان باید بیشتر شود و نیاز است روسای شهرستان ها و مناطق در این امر، همت بیشتری داشته باشند.

زینی وند افزود: طبق مصوبه مجلس تنها صدور کننده مجوز پیش دبستانی آموزش و پرورش است و هیچ نهادی و سازمانی به جز آموزش و پرورش حق دادن مجوز پیش دبستانی را ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در سال آینده شهریه‌ها در مدارس غیردولتی بنا اقتضای آن شهرستان یا منطقه توسط مسئولین آموزش و پرورش استان و شهرستان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: گزینش نیروهای مدارس و مراکز غیردولتی با سرعت بیشتری اتفاق می افتد تا مدارس و مراکز غیردولتی با کمبود نیرو مواجه نشوند.

کد خبر 4158694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha