۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۹:۳۳

معاون آموزش و پرورش بوشهر:

کتاب‌های غیردرسی در مدارس ابتدایی استان بوشهر توزیع شد

کتاب‌های غیردرسی در مدارس ابتدایی استان بوشهر توزیع شد

بوشهر - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کتاب‌های غیردرسی در مدارس ابتدایی استان بوشهر توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قاسمی صبح یکشنبه در جمع مدیران مدارس ابتدایی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: دانش‌آموزان باید از همان دوره ابتدایی با اهمیت کتاب آشنا شوند.

وی از توزیع کتاب‌های غیردرسی در مدارس ابتدایی استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: سه هزار جلد کتاب غیردرسی به صورت رایگان در مدارس استان توزیع شده است که در آینده نیز کتاب‌های بیشتری توزیع خواهد شد.

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: باید با استفاده از روش‌های مختلف، دانش‌آموزان را به سمت مطالعه و کتابخوانی سوق دهیم و یکی از روش‌های آن تجهیز کتاب‌خانه‌های کلاسی است.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات کتابخوانی باید در سطح مدارس برگزار شود تا دانش‌آموزان به سمت مطالعه بروند، افزود: از این طریق می‌توان رغبت دانش آموزان را به کتاب‌های درسی نیز بیشتر کرد.

قاسمی بر لزوم دقت در انتخاب کتاب برای مدارس و دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: کتاب باید متناسب با سن و توان فکری دانش آموزان انتخاب شود و دقت لازم در این زمینه شود.

وی خاطرنشان کرد: عمده فعالیت کتابخانه‌های آموزشی در دسترس قرار دادن منابع اطلاعاتی در موضوعات گوناگون و کمک به آنها در برنامه‌های درسی‌شان و پیشبرد آنها است.

قاسمی گفت: در زمینه تجهیز و غنی‌کردن کتابخانه‌های کلاسی بهتر است از خود دانش‌آموزان کمک گرفت و تعویض کتاب‌های هر کلاس می‌تواند ایده خوبی برای استفاده بهتر دانش‌آموزان از کتاب و تنوع آن باشد.

کد خبر 4161340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha