۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۵

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان خبر داد:

دستگیری ۵ شکارچی در پارک کلاه قاضی با لاشه کل وحشی

دستگیری ۵ شکارچی در پارک کلاه قاضی با لاشه کل وحشی

اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان از دستگیری پنج متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کلاه‌قاضی به همراه لاشه یک راس کل و بزغاله وحشی خبر داد.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اقدام به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش توسط متخلفان جرم است و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید قابل تعقیب و مجازات است، اظهار داشت: استان اصفهان دارای مناطق حفاظت شده چهارگانه است و محیط ‌بانان یگان حفاظت محیط زیست به شکل شبانه‌روزی در این مناطق به گشت‌زنی می‌پردازند.

وی با اشاره به موارد کشف شده توسط یگان استان در هفته گذشته افزود: محیط بانان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی، حین گشت و کنترل در ارتفاعات این منطقه یک گروه پنج نفره از متخلفان شکار را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه این متخلفان پس از تعقیب و گریز طولانی دستگیر شدند و یک راس کل وحشی و یک راس بزغاله وحشی از آنها کشف شد، ابراز داشت: همچنین یک دستگاه خودرو، سه قبضه سلاح شکاری قاچاق، ۴۷ فشنگ چهارپاره، یک شمشیر، چهار کارد سلاخی، چهار اره و سه دوربین چشمی از این شکارچیان کشف و متخلفان برای رسیدگی به پرونده همراه با کشفیات به مراجع قضایی، معرفی شدند.

دستگیری متخلفان شکار در منطقه شکار ممنوع دشتک دهاقان

وی با اشاره به ارزش‌های زیستی منطقه حفاظت شده کلاه قاضی بیان داشت: پارک ملی کلاه قاضی پناهگاه حیات وحش و دارای گونه‌های نادری از گیاهان است به نوعی که در این منطقه تاکنون ۲۵۲ گونه گیاهی مانند کاسنی، درمنه، علف شور، بنه و بادام کوهی، ۱۷ گونه پستاندار، ۴۵ گونه پرنده و ۱۱ گونه خزنده شناسایی شده است.

جشمیدیان با بیان اینکه همچنین محیط بانان دهاقان حین گشت و کنترل یک متخلف شکار وصید را به دلیل شکار غیر مجاز یک قطعه کبک وحشی در منطقه شکار ممنوع دشتک دهاقان دستگیر کردند، تاکید کرد: از متخلف یک قبضه اسلحه شکاری تک لول دارای مجوز حمل، به انضمام ۱۶ تیر فشنگ ساچمه کشف و ضبط و وی به مراجع قانونی معرفی شد.

دستگیری سه متخلف شکار و صید در عرصه های طبیعی چهارتنگ‌های حنا

وی با بیان اینکه همچنین محیط بانان این اداره حین پایش و کنترل مناطق و زیستگاه های شهرستان در عرصه‌های طبیعی چهارتنگ‌های حنا سه متخلف شکار و صید غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کردند، گفت: در بازرسی از متخلفان چهار قبضه اسلحه شکاری شامل دو قبضه دولول و یک قبضه تک لول کالیبر ۱۲ و یک قبضه اسلحه گلوله زنی شکاری کالیبر ۲۲ حرنت و ادوات و مهمات مربوط کشف و ضبط شد.

گفتنی است؛ اقدام به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش توسط متخلفان جرم است و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید قابل تعقیب و مجازات است، همچنین طبق بند ب ماده ۱۲ قانون شکار و صید شکار غیرمجاز جانوران وحشی، جرم محسوب می شود و مستوجب مجازات است.

کد خبر 4163874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha