۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۸

استاندار قزوین:

مشکلات درمان کارگران و بازنشستگان قزوین را پیگیری می کنیم

مشکلات درمان کارگران و بازنشستگان قزوین را پیگیری می کنیم

قزوین- استاندار قزوین گفت: در جلسه با وزیر کار برای پیگیری مشکلات درمانی کارگران، بازنشستگان و واحدهای صنعتی استان اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار قزوین روز یکشنبه در دیدار با تشکلهای کارگری استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری تاکید کرد.

عبدالمحمد زاهدی در این دیدار گفت: قزوین از استانهای صنعتی مهم کشور است که ما نیز در برگزاری جلسات تخصصی با تشکل های کارگری علاقمند هستیم و در این راه پیگیری لازم را انجام می دهیم.

وی افزود: با ارتباط بیشتر با تشکل های کارگری امیدواریم بتوانیم راهکارهای عملی برای حل مشکلات کارگری پیدا کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: باور داریم به جای پرداخت سرمایه درگردش باید تسهیلات ثابت برای طرح توسعه و رفع توقف تولید پرداخت کنیم تا مشکلات تولیدکنندگان برطرف شود.

زاهدی بیان کرد: فرسوده بودن صنایع از دیگر مشکلاتی است که شاید از دهه ۵۰ به بعد نتوانسته ایم گام ارزشمندی در این حوزه برداریم و در رقابت دچار چالش هستیم.

وی اظهارداشت: قاچاق کالا و واردات بی رویه هم به تولید اسیب می زند لذا باید به کیفیت و مرغوبیت کالا اهمیت دهیم تا بتوانیم با خارج رقابت کنیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: باید قیمت تمام شده در داخل کاهش یابد تا بتوانیم به پایداری در تولید و رقابت با خارجی ها دست یابیم که در این رستا استفاده از تکنولوژی روز دنیا ضروری است.

وی گفت: در یک دوره تکنولوژی ما از اروپا وارد می شد و امروزه فقط از چین است که این روند نیز گاهی مشکل ساز شده است.

زاهدی اضافه کرد: مشکل دیگر صنایع ما نوع مدیریت است و گاهی چون انتخابها سیاسی بوده با چالش مواجهیم و هرجا مدیر متخصص در واحدی حضور داشته هیچ مشکلی نداشته ایم.

وی اظهارداشت: به هرحال صنعت هم عمری دارد و اگر عمر واحدی به پایان رسیده باشد منطقی نیست با تزریق سرمایه بخواهیم آن را به سختی زنده نگهداریم بلکه دیگر این نوع واحدها باید از رده خارج شوند و فضا برای تکنولوژی جدید باز شود.

مشکلات واحدها اولویت بندی شود

استاندار قزوین یادآورشد: باید واحدهای تولید مشکل دار شناسایی شود و برای هرکدام راهکار منطقی ارائه کنیم تا کارها بسرعت حل و فصل شود.

وی در خصوص تعدیل کارگران هم بیان کرد: برخی تعدیل ها منطقی و برخی غیرعادی است که این روند هم باید بررسی شده و مورد ارزیابی قرار گیرد.

زاهدی گفت: در شرایط رکود برخی مدیران واحدها حاضر نیستند تغییراتی در واحد خود ایجاد کنند تا مشکلات حل شود و برخی نیز رفتار صادقانه ندارند و به فکر منافع عمومی نیستند و برای استان مشکل ایجاد می کنند که این روند نیز باید متوقف شود.

مشکل درمان کارگران را پیگیری می کنیم

وی اضافه کرد: مشکل درمانی کارگران را در جلسه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی حل خواهیم کرد و بیمارستانهای خصوصی هم باید با تدبیر جلو بروند و اگر از پذیرش دفترچه های درمانی خودداری کنند دچار چالش جدی خواهند شد.

زاهدی یادآورشد: مشکلات بازنشستگان استان را در جلسه با وزیر کار مطرح کرده و پیگیری خواهیم کرد.

استاندار در خصوص ایجاد مجتمع رفاهی، درمانی و خدماتی توسط کانون بازنشستگان اعلام همکاری کرد.

 
 

کد خبر 4168016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha