۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳

آیت الله محمدی ری شهری مطرح کرد:

لزوم قرار گرفتن نخبه پروری علمی در کنار نخبه پروری عملی

لزوم قرار گرفتن نخبه پروری علمی در کنار نخبه پروری عملی

ری- آیت الله محمدی ری شهری در دیدار اعضای کانون دانش پژوهان نخبه با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: لازم است نخبه پروری علمی در کنار نخبه پروری عملی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد محمدی ری شهری، پیش از ظهر دوشنبه در دیدار اعضای کانون دانش پژوهان نخبه با تولیت آستان مقدس و اهداء مدال های کسب شده در المپیادها به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) طی سخنانی در خصوص علم و علم اندوزی اظهار داشت: علم در پیشرفت جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد و باید بدانیم که علم نوعی قدرت است و اگر کسی به قدرت علم برسد قدرت حاکمی پیدامی کند و اگر به این قدرت نرسیم مورد هجوم قرار خواهیم گرفت.

ری شهری افزود: گرفتاری مسلمانان در این برهه این است که مورد هجمه علمی دشمن قرار گرفته اند و مشکل اساسی ما این است و کار شما مدال آوران و نخبه ها بسیار کار بزرگی است.

وی با بیان اینکه نخبه پروری علمی باید در کنار نخبه پروری عملی قرار بگیرد گفت: کنار هم قرار گرفتن این دو مهم می تواند برای نظام کارساز باشد، چرا که اگر علم در کنار عمل قرار بگیرد می تواند در خدمت انسانیت باشد و علمی که با معنویت توام نیست در خدمت پول و استکبار و دشمن انسانیت خواهد بود.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه در این برهه از زمان ابزار علم در دست آمریکا و انگلیس قرار دارد گفت: این کشورها بشر را برده خود می دانند و از علم برای برگی انسان ها استفاده می کنند و این عمل آنها نتیجه علم بدون معنویت آنها می باشد چرا که زنان را در جامعه غربی به برده گی جنسی گرفته اند و عمده بدبختی های انسان از علم بدون معنویت حاصل شده است.

ری شهری علل عمده مشکلات جامعه امروز را نداشتن اساتید نخبه دانست و گفت: نخبگان ما اگر بتوانند جذب کار شرکتی نشوند و به‌عنوان استاد معرفی شوند و آغاز به فعالیت کنند، این امر می‌تواند در فرهنگ تحول اسلامی بسیار مؤثر باشد و اگر این امر گسترش پیدا کند، دانشگاه‌های ما پیشرفت خوبی در کشور خواهند داشت.

وی در پایان با بیان اینکه هر چه در زمینه علم تلاش کنیم باز هم کم است اظهار داشت: طرحی اعلام شده است که طی آن طلبه هایی در قم تعلیم ببینند که بتوانند وارد دانشگاه علوم محض شوند و این طلبه ها بدون استفاده از لباس های طلبگی برای تدریس وارد دانشگاه ها شوند همین کاری که دنیای مسیحیت انجام می دهد.

کد خبر 4168877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha