۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۷

لزوم تکمیل مرمت فاز یک، کاروانسرای شمش تا پایان سال جاری

لزوم تکمیل مرمت فاز یک، کاروانسرای شمش تا پایان سال جاری

سرپرست صندوق احیاء بناهای تاریخی در جریان بازدید از بناهای تاریخی استان یزد بر لزوم تکمیل مرمت فاز یک، کاروانسرای شمش تا پایان سال جاری تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صندوق احیای آثار تاریخی ، پرهام جانفشان در جریان بازدید از اماکن تاریخی صندوق احیاء در استان یزد از هتل لاله بنای واگذارشده و در حال بهره برداری این صندوق، کاروانسرای شمش و حجت آباد وزیر دیگر بناهای تاریخی واگذار شده که هم اکنون در حال تهیه طرح مرمت هستند و باغ پهلوان پور(مهریز) بازدید کرد.

جانفشان در جریان این بازدید که با همراهی مدیر سرمایه گذاری و فنی این صندوق انجام شد از نزدیک مباحث مربوط به بناهای یاد شده را بررسی و بر لزوم تکمیل مرمت فاز یک کاروانسرای شمش تا پایان سال جاری تأکید کرد.

کاروانسرای شمش از جمله واگذاری های صندوق احیاء است که طی فرایند مزایده به طاهر قدیریان سرمایه گذار بخش خصوصی با کاربری اقامتی، پذیرایی و بین راهی واگذار شده و مدت قرارداد واگذاری این بنا ۲۰ سال بوده و هزینه مرمت آن یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین مبلغ اجاره بهای ماهیانه این بنا یک میلیون و پانصد هزار تومان اعلام شده است.

مجموعه تاریخی حجت آباد وزیر به مدت ۱۳ سال و هزینه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با کاربری خدماتی، رفاهی و بین راهی طی فرآیند مزایده واگذار شده و اجاره بهای این بنا ماهانه ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

کد خبر 4176503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha