۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴

به منظور رسمی شدن مرز سومار؛

رئیس اداره امور مرزهای رسمی وزارت کشور به استان کرمانشاه سفر کرد

رئیس اداره امور مرزهای رسمی وزارت کشور به استان کرمانشاه سفر کرد

کرمانشاه- به منظور رسمی شدن مرز سومار، رئیس اداره امور مرزهای رسمی وزارت کشور به استان کرمانشاه سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت آقابابایی امروز چهارشنبه به منظور بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای رسمی شدن مرز سومار به گیلانغرب استان کرمانشاه سفر کرد.

رئیس اداره امور مرزهای رسمی وزارت کشور در نشستی با مسئولان عراقی آخرین وضعیت آمادگی مرز سومار را برای رسمی شدن مورد بررسی قرار داد.

وی در این نشست با اشاره به اینکه بازارچه سومار رونق خوبی دارد و درکشور موفق بوده است، گفت: در تصمیم گیری برای رسمی شدن مرزسومار باید به گونه‌ای عمل شود که در ابتدا مردم گیلانغرب بهره ببرند و باعث افزایش درآمد مردم منطقه شود.

آقابابایی موقعیت بازارچه و مرز سومار را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای منطقه و خصوصا شهرستان گیلانغرب باید هدف اصلی در توسعه مرز سومار باشد.

وی تصریح کرد : نتیجه بازدید و نشست امروز را به وزارت کشور جهت اتخاذ تصمیم نهایی در کارگروه ویژه مرزهای رسمی کشور انعکاس خواهد داد.

دراین نشست حسن علی جاسم التمیمی، مدیر بازارچه مندلی نیز نظرات و پیشنهادات لازم را برای رسمی شدن این مرز ارائه کرد و گفت: دولت عراق زیرساخت‌های لازم را با ایجاد و تجهیز گیت‌های مسافری در مرز سومار فراهم کرده و آماده تردد زوار و مسافر از این مرز است.

وی افزود: برای دولت عراق رسمی شدن مرز سومار به عنوان نزدیکترین مرز به بغداد و عتبات عالیات و از حیث زیارتی، سیاحتی و تجاری بسیار مهم است.

لازم به ذکر است؛ این بازارچه سال ۹۴ با ۴۷ میلیون دلار صادرات آغاز به کارکرد و در از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۷ میلیون دلار صادرات در کارنامه دارد.

کد خبر 4177605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha