۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۷

دبیر کمیسیون عمران شورای شهر تهران عنوان کرد:

بلاتکلیفی طرح ایمنی خط فرودگاه امام/خطر توقف ساخت متروی پرند

بلاتکلیفی طرح ایمنی خط فرودگاه امام/خطر توقف ساخت متروی پرند

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: متروی فرودگاه امام (ره) به پرند قرار است به وزارت راه و شرکت راه آهن واگذار شود که خطر توقف فعالیت های عمرانی وجود دارد.

محمدعلی کرونی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جزییات بازدید از متروی فرودگاه امام (ره) گفت: این خط شامل سه فاز است که فاز نخست آن حد فاصل ایستگاه شاهد-شهر آفتاب، فاز دوم ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام (ره) و فاز سوم از فرودگاه امام تا شهر پرند است که فاز نخست از سال ۹۱ آغاز شده و سال ۹۵ به بهره برداری رسیده، فاز دوم نیز در مرداد ۹۶ افتتاح شد اما ۱۹ کیلومتر فاز سوم که از فرودگاه امام به پرند است هنوز به بهره برداری نرسیده و تنها ۳۵ درصد پیشرفت داشته است. البته این پیشرفت در بخش ساختمانی ۵۵ درصد است اما در بخش تجهیزات کاری انجام نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت شهر پرند راه اندازی این ایستگاه در مسافرپذیری این خط تاثیر بالایی دارد و می تواند از ورود خودروها که روزانه از این مسیر وارد تهران می شوند بکاهد در حالی که در اعتبار سال ۹۷ بودجه ای برای این بخش پیش بینی نشده زیرا گفته می شود در حوزه شهر و شهرداری تهران قرار ندارد.

کرونی با بیان اینکه قرار است این پروژه  مجری اش از شهرداری تهران به وزارت راه تغییر کند، گفت: این تغییر قرارداد احتمال توقف پروژه را دارد، زیرا با توجه به مشکلاتی که وجود دارد ممکن است بودجه لازم به این بخش تزریق نشده در حالی که اگر همچنان مجری آن متروی تهران باشد و مترو پیگیر اعتبارات لازم برای تکمیل آن احتمالا زودتر به بهره برداری برسد.

به گفته وی، تکمیل این بخش از مترو تا پرند ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما به شدت بر روی ورود خودرو به شهر تهران تاثیرگذار است و تکمیل آن می تواند بخشی از مشکلات ترافیکی پایتخت را حل کند.

کرونی با اشاره به لزوم تکمیل بخش سیگنالینگ ایستگاه نمایشگاه شهر آفتاب گفت: قرار است اردیبهشت ماه نمایشگاه بین المللی کتاب در شهر آفتاب برگزار شود و باید هر چه زودتر سیگنالینگ این بخش تکمیل شود.

وی در خصوص بحث ایمنی  خط فرودگاه امام نیز توضیح داد: طرح مترو برای ایمنی این بخش طرح کاملی است که می تواند ایمنی این  خط را تامین کند اما وزارت راه طرح شهرداری را تایید نمی کند و طرح خود را نیز ارائه نمی کند در حالی که می توانست طرح ایمنی شهرداری را اجرا و بعد از تایید طرح ایمنی وزارت راه بخش های مورد نیاز اصلاح شود.

وی تاکید کرد: مهمترین بخش بازدید امروز تغییر  مجری خط پرند بود که با این استدلال که در محدوده شهر تهران نیست قصد واگذاری آن را دارند در حالی که در کاهش ورود خودرو به تهران بسیار تاثیرگذار است.

کد خبر 4178045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha