۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۰:۳۳

سرپرست پلیس فتا گلستان:

منتشر کنندگان اخبار کذب در رابطه با مدیر گلستانی دستگیر شدند

منتشر کنندگان اخبار کذب در رابطه با مدیر گلستانی دستگیر شدند

گرگان- سرپرست پلیس فتا گلستان گفت: افرادی که اقدام به نشر اکاذیب در رابطه با یکی از مدیران گلستانی در فضای مجازی کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا گلستان، وحید صاحبکاران از  تخریب مدیران یکی از ادارات کل استان توسط  شهروند گلستانی خبر داد و اظهار کرد: نماینده حقوقی یکی از سازمان‌های گلستان با مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد فرد ناشناسی در  یکی از  شبکه اجتماعی اقدام  به نشر اکاذیب و همچنین تخریب چهره مدیر عامل این سازمان کرده‌ که علاوه بر توهین و افترا سبب تشویش اذهان عمومی‌ هم شده‌ که در این خصوص خواهان پیگیری هستیم، بنابراین موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد افرادی با راه اندازی کانالی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به بارگذاری مطالب و محتوای مورد ادعای شاکی می کنند که در نتیجه اقدامات فنی و اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا استان، نهایتا دو نفر متهم که از کارکنان همان سازمان هستند شناسایی و تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی آن ها که از آن طریق اقدام به راه‌اندازی کانال مذکور کرده بودند توقیف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمین به همراه پرونده تشکیل شده روانه دادسرا شده و از آن طریق به جرم نشر اکاذیب و توهین به مقامات استانی روانه زندان شدند.

وی در هشدار به کاربران گفت: کاربران فضای مجازی باید از درج مطالب و محتویاتی که توهین آمیز بوده و یا منجر به تخریب دیگران شود خودداری کنند.

 صاحبکاران اظهار کرد: پلیس فتا با کاربرانی که در فضای مجازی اقدام به انتشار اکاذیب بر علیه شهروندان، سازمان ها و مقامات می کنند مطابق با مواد ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای، رفتار خواهد کرد.

کد خبر 4178457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha