۲ دی ۱۳۹۶، ۲۳:۴۹

در بیست و نهمین جلسه شورای شهر گرگان مطرح شد؛

پیگیری حکم شهردار منتخب گرگان/ مکاتبه با وزارت کشور

پیگیری حکم شهردار منتخب گرگان/ مکاتبه با وزارت کشور

گرگان- در بیست و نهمین جلسه شورای شهر گرگان بر پیگیری حکم شهردار منتخب گرگان تأکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه، بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد و یکی از مباحثی که مطرح شد، پیگیری حکم شهردار منتخب گرگان بود.

فائزه عبداللهی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه اظهار کرد: ۲۰ آذر نامه «عبدالرضا دادبود» به وزارت کشور ارسال شد و اکنون فرصت قانونی وزارت کشور گذشته است و باید تکلیف شهر را روشن شود.

وی افزود: اگر اعضاء شورا موافق باشند، می‌توانیم با توجه به اتمام ۱۰ روز فرصت وزارت کشور، مکاتبه‌ای را پیرو نامه قبلی ارسال کنیم تا روند پیگیری تسریع شود و قانون هم این اجازه را به ما داده است.

عبداللهی گفت: هرچند که شهرداری فعالیت خود را ادامه می‌دهد اما باید تعیین تکلیف شود، زمان را از دست می‌دهیم، این نامه برای مصوبه نیست بلکه درخواست تسریع روند است.

در ادامه علی‌اصغر یوسفی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: در دوره چهارم شورای شهر، روند اعلام حکم چهار ماه طول کشید و ما فقط پیگیری کردیم، شورا انتخاب خود را انجام داده است و نامه‌نگاری جایگاه حقوقی ندارد.

زمان زیادی برای تدوین بودجه نداریم

سید محمد مرتضوی عضو دیگر شورای شهر در ادامه جلسه اظهار کرد: ما در شرایط خاص هستیم و فرمول‌های خاص هم تجویز می‌شود، گفته آقای یوسفی صحیح است و جایگاه خاصی برای نامه‌نگاری نیست اما به هر حال ما زمان زیادی برای تدوین بودجه نداریم و شهردار منتخب هم نقطه نظرات خود را دارد، این مکاتبه و پیگیری باید صورت گیرد.

وی افزود: اگر این امر تسریع شود کمک قابل توجهی در تحقق بودجه خواهد بود و باید شرایط فعلی انعکاس داده شود، اتمام ۱۰ روز برای ما مطالبه و حق ایجاد می‌کند.

در ادامه یوسفی با توجه به گفته مرتضوی اظهار کرد: در این نامه‌نگاری باید استناد به بند قانونی شود در حالی که بند قانونی‌ای در این زمینه وجود ندارد، تدوین بودجه در حال انجام است و برنامه‌ریزی کما فی سابق باید ادامه داشته باشد تا زمانی حکم دادبود تأیید شود.

فائزه عبداللهی در ادامه بحث جلسه، بیان کرد: ما زمان را از دست دادیم و کسی را انتخاب کردیم و تأیید صلاحیت نشد و نفر بعدی اگر بخواهد به همین انداز زمان‌بر شود، عقب خواهیم ماند، البته زمان زیادی از ارسال نامه به وزارت کشور نگذشته است و می‌توان در صورت اعلام نشدن حکم هفته آینده مکاتبه شود.

ناصر گرزین، عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: از پیگیری شورا در این زمینه تشکر می‌کنم و هر نفر از اعضای شورا به عنوان نماینده مردم باید پیگیر این مسأله شوند تا کار سرعت یابد.

وی افزود: پیگیری کردن نامه مشکلی ندارد، کار اداری با کار قانونی متفاوت است، این نامه «پیرو» نامه قبلی است و این یک کار اداری است.

پیگیری حضوری حکم شهردار منتخب

گرزین ادامه داد: یکی از وظایف رئیس شورا پیگیری مصوبات است، ماده ۶ قانون شوراها، ۱۲ وظیفه برای رئیس شورا مشخص کرده و این یکی از وظایف است و می‌توان هم نامه زد و همه پیگیری حضوری داشت.

حمیدرضا آقاملایی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم بر لزوم پی‌جویی حضوری و تلفنی تأکید کرد و گفت: به‌جای نامه زدن، می‌توان شناسه نامه را پیگیری کنیم.

سردیس سردار شهید «محمدحسن غفاری» در گرگان نصب می شود

یکی دیگر از مسائل مطرح شده در صحن شورای گرگان، جانمایی تندیس سردار شهید «محمدحسن غفاری» بود که باید در تاریخ ۶ دی‌ماه ۹۶ در سطح شهر نصب شود.

جانمایی این سردیس را باید شهرداری گرگان با توجه به آنچه در قانون پیش‌بینی شده، انجام دهد.

رئیس شورای شهر گرگان دراین‌باره اظهار کرد: مکان‌هایی برای این سردیس ازجمله میدان بسیج، میدان مفتح پیشنهاد شده است و با توجه به این‌که اگر سردیس نصب شود باید مسائل ترافیکی و تبلیغاتی را هم در نظر گرفت شهرداری باید با مطالعه کامل در این زمینه مکان آن را مشخص کند.

وی افزود: ابعاد تندیس، فرم تندیس را باید اداره فرهنگ و ارشاد تأیید کند و ما فقط جانمایی آن را انجام می‌دهیم.

گرزین در ادامه گفت: تغییر نام کوچه ها و خیابان ها یکی از وظایف شوراست که با توجه به قوانین می‌تواند آن را انجام دهد، نصب سردیس یک موضوع معمولی نیست و نمی‌توان آن را در کوچه پس کوچه نصب کرد.

وی با بیان این که ما به شهدا مدیون هستیم تصریح کرد: چطور برای کسب درآمد استندهای خود را در بهترین مکان‌ها نصب می‌کنیم، سردیس هم باید در مسیر اصلی شهر نصب شود و میدان بسیج و یا سه ضلعی روبروی میدان مفتح برای این کار خوب است.

کد خبر 4180692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha