۷ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۱۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۲۶ رشته برگزار می‌شود

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۲۶ رشته برگزار می‌شود

گرگان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۲۶ رشته و در قالب چهار موضوع خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان، با اشاره به اینکه خواستگاه تاریخی انقلاب اسلامی به خرداد ۴۲ مربوط برمی‌گردد، افزود: این موضوع نقطه عطف در تاریخ معاصر به‌حساب می‌آید، بنیان‌های نظری انقلاب اسلامی بر مبنای اسناد بالادستی همچون قرآن و سنت اهل‌بیت (ع) شکل‌گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بابیان اینکه همان چیزی که عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران شده است همان هم باعث بقا جمهوری اسلامی ایران می‌شود، گفت: این موضوع به شرطی انجام خواهد شد که به‌درستی به آن پرداخته شود و چهارچوب درست پرداختن این است که توسعه فرهنگ، قرآنی محور باشد که اکنون رویکرد دستگاه‌های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی از همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اسفند ۹۶ خبر داد.

فضیلت با اشاره به اینکه این آزمون در ۲۶ رشته برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در قالب چهار موضوع ترجمه و مفاهیم، حفظ، معارف اهل‌بیت(ع)برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، تقویت وحدت و انسجام از اهداف این مسابقات است، تصریح کرد: ارزیابی کمی و کیفی مؤسسات در قسمت آموزش قرآن و ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین قرآن آموزان از دیگر اهداف این آزمون محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: شرکت کنندگان می‌توانند از (۱۸ تا ۳۰ دی‌ماه) برای ثبت‌نام اقدام کنند که برای سهولت در ثبت‌نام دستورالعمل آزمون و نحوه ثبت‌نام و لیست منابع آزمون به‌صورت فایل پی‌دی‌اف در سایت معارف درج‌شده است.

فضیلت با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات بقاع‌های متبرک با مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه و مؤسسات دارای مجوز از تبلیغات به سایت ثبت‌نام دست رسی دارند، افزود: آزمون سرا سری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به شیوه کتبی شفاهی و الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه آزمون کتبی به‌صورت متمرکز در (۱۰ اسفند) ویژه داوطلبین بالای ۱۲ سال برگزار می‌شود، تصریح کرد: آزمون‌های شفاهی مربوط به رشته حفظ به‌استثنای حفظ موضوعی ویژه زیر ۱۲ سال از (۱۲ تا ۱۷ اسفند) برگزار می‌شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: رشته الکترونیک مربوط به رشته درک معنا و تدبر در قرآن کریم ویژه داوطلبین بالای ۱۲ سال خواهد بود

در ادامه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان هم گفت: امروز در هر پست و مقامی هستیم باید خود را بدهکار نظام بدانیم.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، قرآن را یکی از بهترین کتاب های هدایت دانست و اظهار کرد: امروز به این نتیجه رسیدیم که همه موفقیت های ما در پرتو عمل کردن به قرآن کریم است.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز برنامه های زیادی در زمینه قرآن برگزار می شود اما بازهم نیاز است که برنامه های قرآنی در جامعه بیشتر شود تا شاهد موفقیت بیشتر باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: امروز دشمن برای اینکه به دین اسلام ضربه وارد کند از هر طیقی وارد می شود تا نقشه های خود را عملی کند.

وی تصریح کرد: ما باید توجه داشته باشیم که همراهی کردن ما با قرآن باعث می شود تا دشمن مایوس شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قرآن فتنه ها را از بین می برد و دست دشمنان را قطع می کند ما باید برنامه های قرآنی بیشتری در دستور کار خود قرار دهیم.

سهرابی اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۲۶ رشته و چهار بخش ترجمه و مفاهیم قرآن، حفظ، معارف اهل بیت (علیه السلام) برگزار می شود.

وی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم که این ها باید پرورش پیدا کنند و امید است موسسات ما از سوی نهادها حمایت شوند

کد خبر 4185192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha