۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹

رئیس اداره چای رودسر :

پرداخت۸۲ درصدی مطالبات چایکاران رودسر/۴۷۰۰تُن چای خشک تولید شد

پرداخت۸۲ درصدی مطالبات چایکاران رودسر/۴۷۰۰تُن چای خشک تولید شد

رودسر-رئیس اداره چای رودسر با اشاره به پرداخت بیش از ۳۱ میلیارد ریال معادل ۸۲ درصد مطالبات چایکاران این شهرستان ، گفت: در سال جاری چهار هزار و ۷۰۰ تُن چای خشک تولید شده است.

علی تقی پور درگفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت چای در این شهرستان، اظهار کرد: ۲۱ هزار تُن برگ چای سبز از کشاورزان چایکار این شهرستان در سال جاری خریداری شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان بیش از چهار هزار و ۷۰۰ تُن چای خشک تولید شد، افزود: ارزش ریالی چای تولید شده در این شهرستان ۳۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس اداره چای رودسر همچنین با اشاره به پرداخت مطالبات چایکاران شهرستان، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۱ میلیارد تومان معادل ۸۲ درصد مطالبات به حساب چایکاران رودسر واریز شده است.

وی در ادامه به فعالیت ۲۸کارخانه چای در شهرستان رودسر و چهار شعبه خرید برگ سبز نیز اشاره کرد و یادآورشد: شهرستان رودسر ۲۰ درصد سطح زیر کشت چای داخلی  و ۲۰ درصد تولید چای داخلی را دارا می باشد.

تقی پور با بیان اینکه یکی از برنامه های این اداره پرداخت پرداخت تسهیلات جاری چایکاران به ازای هر هکتار دو میلیون تومان، است، گفت: در این زمینه تاکنون ۱۱ میلیارد ریال به  ۷۸۳  نفر پرداخت شده است که تا پایان اسفند نیز ادامه دارد.

به گفته این مسئول شهرستان رودسر  هشت هزار چایکار در شهرستان رودسر مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 4190066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha