۲۳ دی ۱۳۹۶، ۲۳:۱۷

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

اعتبار دیوار دفاعی گرگان تخصیص نیافت

اعتبار دیوار دفاعی گرگان تخصیص نیافت

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه دیوار دفاعی گرگان دارای مصوبه اقتصاد مقاومتی کشور است از تخصیص نیافتن اعتبار به آن انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم کریمی شامگاه شنبه  در سی و پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: به رغم اینکه دیوار دفاعی گرگان مصوبه اقتصاد مقاومتی کشور را داراست اما تاکنون اعتباری به آن تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم برای تخصیص اعتبار به این پروژه بی نتیجه مانده است، تاکید کرد: قرار نیست ۲۰۰ کیلومتر دیوار دفاعی گرگان در یک مرحله احیاء شود بلکه به دنبال تکمیل پرونده ثبت جهانی آن هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از آغاز مجدد کاوش در شهر باستانی جرجان پس از هفت سال خبر داد و گفت: موزه بزرگ گلستان در داخل پارک داریوش گنبدکاووس اجرایی می شود و قرار است به هر میزان که گلستان به این پروژه اعتبار اختصاص دهد سازمان میراث هم به آن اعتبار تخصیص دهد.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون گلستان هشت موزه دارد، افزود: راه اندازی یک موزه در هر شهرستان در دستور کار قرار دارد و امیدواریم بتوانیم آنرا اجرایی کنیم.

کریمی همچنین با یادآوری اینکه ۱۱ دوره از جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گلستان برگزار شده است، تصریح کرد: اجرای این جشنواره به حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و اگر این جشنواره جزو برنامه های استان است باید ردیف اعتباری ویژه ای به آن اختصاص یابد.

کد خبر 4198766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha