۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۰۰

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی:

انتقال آب برای احیای دریاچه ارومیه در اولویت کاری قرار دارد

انتقال آب برای احیای دریاچه ارومیه در اولویت کاری قرار دارد

ارومیه – معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی انتقال آبی را یکی از ممهترین اقدامات دولت برای احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تقی کهوریان بعد از ظهر سه شنبه در جریان بازدید از روند ساخت سد کانی سیب و پروژه انتقال آب با بیان اینکه حفاری تونل توسط دستگاه‌های TBM طبق برنامه زمانبندی برای انتقال آب به دریاچه ارومیه در حال انجام است افزود: اجرای این طرح براساس برنامه زمانبندی از اولویت های کاری است که تلاش می شود با رفع موانع کار و مشکلات موجود در پروژه از احتمال تاخیر در برنامه زمانی آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه براساس طرح زمانبندی پروژه عملیات انتقال آب تا سال ۹۸ به بهره برداری می رسد اظهارداشت: با هماهنگی های که انجام شده پروژه پیشرفت خوبی دارد و تمامی مسئولان اجرایی در تلاش هستند که این پروژه در زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.

کهوریان با اشاره به اینکه در مرحله دوم طرح احیای دریاچه ارومیه اجرای پروژه هایی نظیر انتقال آب و مدیریت مصارف در مزرعه از اهمیت بسیاری برخوردار است اضافه کرد: مجموعه دولت نیز با وجود مشکلات اقتصادی و مالی برای اجرایی شدن پروژه ها براساس طرح زمانبندی اهتمام جدی دارند.

نماینده مجری طرح سد کانی سیب و انتقال آب نیز در این بازدید گفت: این طرح از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی و در قالب پروژه های آب مرزی است که با بهره برداری از آن آب مازاد سرشاخه های رودخانه گلاس به حوضه آبریز دریاچه ارومیه انتقال می یابد.

علی اصغر ملاعلی افزود: این سد به همراه بند انحرافی بادین آباد در حال ساخت است که با اتمام آن علاوه بر تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی در منطقه ، سالانه ۵۴۰ میلیون مترمکعب آب به رودخانه گدار و حوضه آبریز دریاچه منتقل می شود.

وی ادامه داد: عملیات حفر تونل انتقال نیز در هر دو سوی تونل توسط دستگاه حفاری در حال انجام است و در حال حاظر از سمت ورودی تونل به طول ۴ کیلومتر ۶۰۰ متر و از محل دهانه خروجی تونل نیز به طول ۱۰ کیلومتر و ۱۰۰ متر حفاری شده است.

در ادامه معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی از عملیات احداث بدنه سد مخزنی کانی سیب، محل حفر تونل انتقال آب و سد انحرافی بادین آباد بازدید کرد.

در این بازدید که مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی نیز حضور داشت، بازدید کنندگان از نزدیک در جریان چگونگی حفر تونل توسط دو دستگاه TBM و مسائل مرتبط با این پروژه بزرگ و روند ساخت سد کانی سیب قرار گرفتند.

کد خبر 4201875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha