۲۹ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵

رئیس اتاق بازرگانی شیراز:

سوء مدیریت ها باعث مشکلات بخش خصوصی فارس شده است

سوء مدیریت ها باعث مشکلات بخش خصوصی فارس شده است

شیراز - رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: سوء مدیریت ها باعث شده وضعیت بخش خصوصی و اقتصادی فارس خوب نباشد و خشکسالی هم مشکلات را تشدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز، جمال رازقی در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای شهر و شهردار شیراز با اعضای هیات نمایندگی اتاق بازرگانی شیراز گفت: فارس و شیراز به علت سوء مدیریت‌ها در بخش خصوص و اقتصادی حال و روز خوبی ندارد و خداوند هم با خشکسالی‌های پی در پی این سو مدیریت‌ها را تشدید کرده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌ها به حاشیه نشینی و مهاجرت به شیراز دامن زده است، ادامه داد: شورای شهر دور قبل و شهردار قبل برای توسعه اقتصادی شهر و استان گام بر نداشتند و به جزیره‌ای جدا در اقتصاد استان تبدیل شدند.

رازقی افزود: شهردار سابق زمانی فعالان بخش خصوصی را به همکاری دعوت کردند که در سرازیری کسری درآمد افتاده بود. 

رئیس اتاق بازرگانی شیراز با انتقاد از ساختار درآمدی شهرداری‌ها در فروش تراکم، بر ضرورت پایدارسازی درآمد شهر با توسعه اقتصادی تاکید کرد و افزود: شهرداری در بحث توسعه اقتصادی استان در گذشته به جای کمک به بخش خصوصی و تولید تا جایی که می‌توانستند حتی برای تابلوی سر در مغازه‌ها عوارض گرفتند.

وی با انتقاد از رشد غیر هدفمند اصناف گفت: حدود ۳/۶ میلیون واحد صنفی در کشور داریم که عملا به بخش تولید ضربه می‌زند و از طرفی بحران قیمت تمام شده، مسائل بانکی و بیمه و قانون کار، رشد تولید در کشور را هدف گرفته‌اند.

رییس اتاق بازرگانی شیراز اظهار امیدواری کرد در دور جدید فعالیت‌های شورای شهر و شهردار جدید شیراز همکاری و تعاملات اتاق بازرگانی و شهرداری شیراز در مسیر توسعه اقتصادی بیش از پیش رقم بخورد.

در این مراسم جمعی از اعضای هیات نمایندگی اتاق بازرگانی به بررسی مشکلات و راهکارهای تولید اقتصادی پرداختند.

کد خبر 4203913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha