۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۸

فرمانده انتظامی استان همدان خبرداد:

انهدام ۲ باند سرقت در همدان

انهدام ۲ باند سرقت در همدان

همدان - فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام ۲ باند سرقت در همدان خبر داد و گفت: اعضای ۲ باند سرقت که به تازگی در همدان شناسایی و منهدم شده است در خارج از استان بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، بخشعلی سردار  کامرانی صالح پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اعضای ۲ باند سرقت که به تازگی در همدان شناسایی و منهدم شده است در خارج از استان بودند.

سردار کامرانی صالح با بیان اینکه برخی اعضای طایفه فیوج به صورت خانوادگی دست به سرقت می زنند، افزود: در یک نمونه، در یکی از استان های مجاور سارقان از خالی بودن یک منزل مسکونی مطلع می شوند و به صورت خانوادگی وارد منزل شده و یکی از زنان سارق پس از ورود به منزل در یک حرکت عادی اقدام به آب و جاروی کوچه می کند.

وی با بیان اینکه اقدام آنها آنچنان حرفه ای و حساب شده بود که وقتی مرد همسایه، این زن ناشناس را در حال آب پاشی و جارو جلوی در می بیند فکر می کند که از بستگان همسایه است، افزود: این درحالیست که این اقدام سرپوشی برای سرقت بوده و دیگر سارقان داخل منزل اشیا قیمتی و طلا و جواهرات را به سرقت برده و در فرصتی مناسب منزل را ترک می کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: یکی از مولفه های مهم برای پیشگیری از سرقت رعایت مسائل ایمنی در نگهداری از اموال به ویژه اشیا قیمتی است.

وی با بیان اینکه طلا، جواهرات و پول نقد را نباید به صورت انبوه در منزل نگهداری کرد چراکه احتمال سرقت این گونه اموال به ویژه هنگام خالی بودن منزل بسیار زیاد است، گفت: هنگام عزیمت به مسافرت و خالی بودن منزل برای چند روز به طور حتم باید به طور کامل راه های نفوذ سارق را سد کرد.

سردار کامرانی صالح اضافه کرد: همچنین حضور نداشتن در منزل و عزیمت به سفر را باید به یکی از همسایگان مورد اعتماد اطلاع داد تا آنها هر گونه رفت و آمد مشکوک را به صاحب خانه و پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 4207770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha