۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۲۸

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی اصفهان مطرح کرد:

شیوع قاچاق چوب و تبدیل آن به زغال در تاغزارهای آران و بیدگل

شیوع قاچاق چوب و تبدیل آن به زغال در تاغزارهای آران و بیدگل

آران و بیدگل - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی اصفهان گفت: با توجه به تاغزارهای گسترده در آران و بیدگل، گرما و خشکی منطقه، امکان قاچاق چوب و تبدیل آن به زغال در تاغزارها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر سه شنبه، در آیینی با حضور سرهنگ شبانی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از سه نفر از نیروی های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی آران و بیدگل تجلیل شد.

در این آیین از عباس قاسمی، عباس حاجیوند و وحید محمودی فر که هفته گذشته در جریان دفاع از تاغزارها و عرصه های ملی منابع طبیعی با سه نفر از قاچاقچیان چوب درگیر شده و به شدت از ناحیه سر و کمر دچار مصدومیت شده بودند، تجلیل شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در این آیین با اشاره به رشادت های نیروهای یگان حفاظت در دفاع از عرصه های منابع طبیعی گفت: یگان حفاظت از مشاغل بسیار مهم و با ارزش و خدمت در یگان حفاظت و صیانت از منابع طبیعی وظیفه ای سنگین و مسئولیتی خطیر است که بایستی با اتکا به خداوند منان، بهره گیری از منویات ولی فقیه و رعایت قانون انجام شود.

وی سعه صدر، انگیزه کافی در کار، خویشتن‌داری، نظم، مدیریت بحران، شجاعت و پاکدستی را از شاخصه‌های خدمت در یگان حفاظت برشمرد و از عملکرد چشمگیر یگان حفاظت در عرصه های منابع طبیعی استان اصفهان به ویژه شهرستان آران و بیدگل تقدیر کرد.

علی اصغر شبانی تاکید کرد: با توجه به وجود تاغزارهای گسترده در شهرستان آران و بیدگل، گرما و خشکی منطقه، امکان قاچاق چوب و تبدیل آن به زغال در این تاغزارها وجود دارد که باید برای پیشگیری و مقابله با آن برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت در سرما،‌ گرما،‌ شب و روز جان خود را برای دفاع از عرصه هایی که با زحمات زیادی برای حفاظت از جان و مال مردم در برابر ریزگردها ایجاد شده می گذارند پس شایسته است که همواره از این نیروها به نحو شایسته تجلیل شود.

گفنی است آران و بیدگل با ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ و قره داغ شش درصد از جنگل های دست کاشت کشور را در اختیار دارد.

کد خبر 4208055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha