۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۴۰

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس:

بیش از ۳۰ سال به حوزه آموزش و پرورش کم توجهی و جفا شده است

بیش از ۳۰ سال به حوزه آموزش و پرورش کم توجهی و جفا شده است

گلپایگان- نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: متأسفانه به حوزه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش شاید بیش از ۳۰ سال کم توجهی، ظلم و جفا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بختیار ظهر شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان هنرستان شهدای پتروشیمی گلپایگان که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان در محل این آموزشگاه صورت گرفت، با اشاره به اینکه متأسفانه حوزه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش بیش از ۳۰ سال به آن کم توجهی، ظلم و جفا شده است، اظهار داشت: از ابتدای فعالیت مجلس دهم بر آن شدیم که حوزه آموزش و پرورش را هم به لحاظ مدیریت و هم به لحاظ بودجه و معیشت فرهنگیان تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه شاید بهترین قشری که امروز در دولت مشغول کار و فعالیتند،‌ جزو فرهنگیان هستند، افزود: ممکن است ما بتوانیم خیلی از بخش ها و مراکز دولتی را خصوصی سازی کنیم اما به لحاظ اینکه در همه جای دنیا حوزه تعلیم و تربیت بخشی است که باید دولتی باشد و دولتی بماند به این دلیل که دبیران و معلمان جایگاهی ویژه در همه جای دنیا دارند،‌ حتی در کشورهای توسعه یافته حوزه تعلیم و تربیت را خصوصی سازی نکرده و دولتی نگه داشته اند.

نماینده شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس بیان داشت: در ادبیات، فرهنگ دینی و اسلامی ما جایگاه معلم یک جایگاه فوق العاده رفیع است و بر این اصل یکی از دغدغه های ما در مجلس، تقویت مدیریتی در حوزه آموزش و پرورش بود و اکنون در رأس این مجموعه وزیری کارامد و دلسوز قرار گرفته که با فعالیت در حوزه های مختلف مدیریتی از جمله سازمان برنامه و بودجه، امیدواریم بتواند با یک ثبات مدیریتی شاهد رشد، پویایی و روند رو به بهبود در حوزه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش باشیم.

وی تصریح کرد: قبل از بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق بنده با وزیر آموزش و پرورش طی گفتگویی بیان کردم ما سعی داریم کاری که برای حوزه سلامت انجام گرفت و با اضافه کردن یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده حوزه سلامت را نجات دادیم همین روش را در حوزه آموزش و پرورش نیز اجرایی کنیم.

بختیار در ادامه افزود: در همین راستا از وزیر درخواست کردم شما نیز یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را در حوزه آموزش و پرورش در لایحه دولت بیاورید تا با کمک ما در کمیسیون تلفیق در این حوزه تحول صورت بگیرد.

مدارس از پرداخت وجوهات آب، برق و گاز معاف می شوند

وی با تشریح وضعیت حوزه بهداشت و درمان قبل از طرح تحول سلامت و اقدامات صورت گرفته پس از آن اظهار کرد: هر چند خود ما از جمله منتقدان حوزه طرح تحول سلامت به لحاظ اشکالات آن هستیم اما حداقل شاهد رسیدگی به بیمارانی هستیم که به علت عدم تمکن مالی در بیمارستان های دولتی بستری و از خدمات آن بهره مند می شوند که بعضی مشکلات آن هم به لحاظ اشکال مدیریتی است و نه اشکال بودجه که امیدواریم در حوزه آموزش و پرورش هم به این امور توجه شود.

نماینده شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس  با تأکید بر اینکه امیدواریم پیش فرض های ما برای بودجه آموزش و پرورش در لایحه پیشنهادی رأی بیاورد، افزود: یکی از دغدغه های مدیران و کادر آموزشی مدارس ما که باید وقت خود را صرف تعلیم و تربیت و برنامه ریزی در حوزه آموزشگاهی کنند، مصروف مسایلی و هزینه های جاری پرداخت قبوض آب، برق، گاز و ... می کردند و با درخواست از اولیای دانش آموزان نسبت به تأمین این بودجه ها اقدام می شد که ما با پیگیری و مصوبه ای بر تلفیق بودجه سال ۹۷ تصمیم گرفتیم مدارس را از پرداخت وجوهات آب، برق و گاز معاف کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما طی نشست ها و جلسات مختلف با مدیران، دبیران و فرهنگیان مدارس و نقطه نظراتی که آنها به ما منتقل می کردند در جریان مشکلات و معضلات آنها از جمله دغدغه پرداخت قبوض آب، برق و گاز قرار می گرفتیم، افزود: امیدواریم مصوبه معافیت مدارس از پرداخت این وجوهات در صحن مجلس رأی بیاورد که از صبح یکشنبه ۸ بهمن ۹۶ بررسی کلیات آن در صحن علنی آغاز خواهد شد.

بختیار اظهار داشت: ما دغدغه زیادی در رابطه با موضوع حقوق ها داشتیم بر این مبنا که آنها را به یک سطح برسانیم و در این رابطه کمیسیون تلفیق یک تصمیم بسیار شجاعانه گرفت که بر اساس آن حقوق های بالای ۵ میلیون تومان افزایش پیدا نکند و حقوق های زیر ۵ میلیون تومان که بیشتر دریافت کنندگان آن قشر فرهنگیان هستند به سقف حقوق آنها برسد و برای آنها افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی در نظر گرفتیم.

وی با تأکید بر اینکه بودجه سال ۹۷ به لحاظ بعضی از مسایل و ارقام لایحه پیشنهادی دولت، بودجه بسیار مشکلی بود، افزود: یکی از اقدامات ما در کمیسیون تلفیق، حذف تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۷ بود که بر اساس آن با اقداماتی که در کمیسیون انرژی و در کمیسیون تلفیق صورت گرفت بحث افزایش قیمت حامل های انرژی و بنزین در بودجه سال ۹۷ حذف و در آنجا موجب کاهش ۱۷.۴ هزار میلیارد تومان از اعتبارات و محل درآمدهای دولت شد که باید این مقدار را از جایی دیگر جبران کنیم.

درآمدهای سالانه کمتر از ۲۷ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف می شوند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس با اشاره به یکی دیگر از ابتکارات این کمیسیون در راستای پلکانی کردن مالیات، اظهار داشت: با تصویب این امر افرادی که حدوداً درآمد سالیانه آنها زیر ۲۷ میلیون تومان باشد را از پرداخت مالیات معاف کردیم تا با اتکا به این امر یک گام رو به جلو در جهت معیشت فرهنگیان برداشته باشیم.

وی با تشریح برنامه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ طی دو هفته به صورت شبانه روزی بیان داشت: به لحاظ کار دقیق و کارشناسی عمیق در راستای این بودجه مدت بررسی آن در این کمیسیون یک هفته تمدید شد که امیدواریم بودجه سال ۹۷ بتواند کشور را به سمت توسعه، آبادانی و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی که در این بودجه منابعی را برای اشتغال این قشر در نظر گرفتیم فراهم سازد.

بختیار در پایان با اشاره به اینکه مشکل فارغ التحصیلان بیکار که با سختی و تلاش در رشته های مختلف دانشگاهی موفق به پایان این دوره ها شده اند، یکی از دغدغه های مسئولان نظام در همه ارکان است، افزود: با مصوبه صورت گرفته در راستای اشتغال فارغ التحصیلان و ایجاد کارآفرینی برای آنها، کمیسیون تلفیق بودجه یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کارآفرینی در نظر گرفت تا بتوانیم فارغ التحصیلان دانشگاهی را به سمت ایجاد شغل سوق دهیم.

کد خبر 4211334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha