۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰:۴۵

رئیس سازمان سیا از دیدار با مقامات اطلاعاتی روسیه دفاع کرد!

رئیس سازمان سیا از دیدار با مقامات اطلاعاتی روسیه دفاع کرد!

رئیس «سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا (CIA) از دیدارش با مقامات بلندپایه اطلاعاتی روسیه دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارشهایی مبنی بر دیدار هفته گذشته مقامات بلندپایه اطلاعاتی آمریکا با همتایان روس خود، «مایک پمپئو» رئیس «سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا (سیا) روز پنج شنبه از این دیدار دفاع کرد.

مایک پمپئو در نامه ای خطاب به «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا گفت: «ما به صورت دوره ای با همتایان روس خود بنا به دلیلی مشابه با دلیل موردنظر مقامات سلف خود- یعنی حفظ امنیت آمریکا- دیدار می کنیم». وی در ادامه افزود که هیچگونه مورد «نامعمول و غیرمنتظره ای» در خصوص این دیدارها وجود ندارد.  

مایک پمپئو همچنین گفت: «ما [در این دیدارها] موضوعات بسیار بغرنجی را که در آنها، منافع آمریکا و روسیه در یک راستا قرار نمی گیرند، پوشش می دهیم. ما در اینگونه رویارویی ها از آمریکا با قدرت دفاع می کنیم و به هیچ وجه کوتاه نمی آئیم. هرگز این کار را نخواهیم کرد».

گفتنی است، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن سه شنبه گذشته در یک برنامه تلویزیونی در شبکه «روسیا- وان» اعلام کرد که «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعاتی خارجی روسیه برای مشاوره و رایزنی با همتایان آمریکایی خود در حوزه نبرد با تروریسم، به آمریکا سفر کرده است.

آنتونوف در این برنامه اظهار داشت: «سرگئی ناریشکین در اینجا [آمریکا] حضور دارد. وی با همتایان خود جلسات مشاوره برگزار کرد. نبرد مشترک علیه تروریسم مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. ما در سال ۲۰۱۴ و طی بازیهای المپیک سوچی ارتباط [اطلاعاتی] خود را حفظ کردیم. البته امسال نیز طی بازیهای فینال جام جهانی فیفا، همکاری مشترک را مدنظر داریم».

کد خبر 4216684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha