۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی هرمزگان:

مردم هرمزگان ۳.۷ میلیارد تومان صدقه دادند

مردم هرمزگان ۳.۷ میلیارد تومان صدقه دادند

بندرعباس -معاون توسعه مشارکت‌های مردم هرمزگان گفت:کمیته امداد از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان صدقه جمع‌آوری کرده که این رقم رشد ۶درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از کمیته امداد هرمزگان، جلیل تراهی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان بابیان اینکه مشارکت خیران، زمینه خدمت اثربخش به نیازمندان و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت را فراهم می‌کند گفت: کمیته امداد با مشارکت مردم در طرح‌های امدادی از قبیل صدقه، اکرام ایتام و محسنین و سایر طرح‌ها در کنار ترویج و توسعه انفاق، احسان و نیکوکاری به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت عموم مردم و خیران برای فقرزدایی و توانمندسازی نیازمندان در جامعه است.

وی اظهارداشت: در ۱۰ ماهه سال گذشته سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صدقه توسط خیران به محرومان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کمک شد.

تراهی یادآور شد: کمیته امداد هرمزگان از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بیش از سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صدقه جمع‌آوری کرده که این رقم رشد  شش درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان بابیان اینکه ۱۵۰ هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک در سطح استان نصب و توزیع‌شده است افزود: کمک‌های جمع‌آوری‌شده مردم برای رفع مشکلات و نیازمندی‌های محرومان در سرفصل‌های مختلف ازجمله تأمین مسکن، هزینه‌های درمانی، اشتغال، تحصیل، تأمین جهیزیه و کمک به امر ازدواج جوانان نیازمند هزینه می‌شود.

تراهی با اعلام اینکه کمیته امداد در ارائه و دریافت خدمات از روش‌ها و فناوری‌های نوین و جدید استفاده می‌کند ادامه داد: عموم مردم برای افزایش ضریب امنیت و سرعت در خدمت‌رسانی جهت پرداخت صدقه می‌توانند از سامانه تلفن گویای ۳۲۸۸ و همچنین نصب اپلیکشین ناب بر روی گوشی خود استفاده کنند.

وی تأکید کرد: همه ما باید احسان و انفاق را سرلوحه امور زندگی‌مان قرار دهیم زیرا اگر هر یک از افراد جامعه با توجه به توان مالی خود به نیازمندان و فقرا کمک کنند شاهد ریشه‌کن شدن فقر در جامعه خواهیم بود.

کد خبر 4221833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha