۲۷ آذر ۱۳۸۵، ۱۰:۳۷

آب درمانی در کاهش وزن بی ثمر است

آب درمانی در کاهش وزن بی ثمر است

مصرف مناسب و کافی آب در درمان بسیاری بیماری ها و دفع سموم از بدن موثر است اما صرفا استفاده از آب برای کاهش وزن عوارض بسیاری دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، برخی از افراد معتقدند که چنانچه غذای خود را به شدت محدود کنند و در هنگام گرسنگی فقط آب بنوشند سریعا لاغر می شوند. در صورتی که این لاغری نه تنها موقتی بوده بلکه عوارض بسیاری را نیز در پی دارد.

در شیوه کاهش وزن با آب درمانی از آنجا که فرد برای مدتی از غذا خوردن محروم می شود حس نیاز به غذا در او به شدت افزایش می یابد به همین دلیل پس از پایان دوره بدون کنترل شروع به غذا خوردن می کند که این امر باعث چاقی دوباره می شود.

از طرفی با توجه به اینکه معده برای مدت طولانی خالی می ماند خوردن غذا پس از پایان آب درمانی باعث بروز اختلالات گوارشی می شود.

در این نوع رژیم بسیاری از مواد مغذی به بدن نمی رسد و از آنجا که بسیاری از این مواد قابل ذخیره در بدن نیستند و باید به طور روزانه مصرف شوند فرد دچار سوء تغذیه می شود.

در شیوه آب درمانی به دلیل کاهش شدید مصرف کالری کاهش وزن شدیدی ایجاد می شود که بیش از یک کیلو در هفته است. بدین ترتیب هم با استانداردهای طبیعی کاهش وزن اختلاف زیادی دارد.

عوارض آن هم  پس از مدتی به صورت ریزش مو ، ضعف ، چروکیدگی پوست ، افسردگی ، رنگ پریدگی و پرخاشگری خود را نشان می دهد ، به همین دلایل متخصصان آب درمانی را یک شیوه مناسب برای کاهش وزن نمی دانند.

کد خبر 422593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha