۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۳۲

با حضور جمعی از فرماندهان سپاه؛

آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سپاه برگزار شد

آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سپاه برگزار شد

آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولان و متولیان امور قرآنی سپاه در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار گردید.

 در این مراسم سردار حسین محبی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه به عنوان میزبان و برگزار کننده این مسابقات اظهار داشت: طبق فرمایش امام(ره) تمام گرفتای های مسلمین بخاطر دوری از قرآن است و مقام معظم رهبری در بیانات عمیقی که پیرامون قرآن و فعالان قرآن دارند می فرمایند:ضعف ما مسلمانان، عقب ماندگی ها، کج رفتاری ها و کج تابی های ما درمسائل اخلاقی و در زندگی به خاطر دوری از قرآن است.

وی افزود: تنها نسخه شفابخش در مباحث زندگی و نابسامانی های فرهنگی و اخلاقی و حتی در امور معیشتی زندگی بر می گردد به فاصله گرفتن با معارف قرآنی و تنها راه برای برخورداری از رفتارمناسب و زندگی سعادتمند دنیوی و اخروی بازگشت به معارف الهی قرآن می باشد.

سردار محبی گفت : معاونت فرهنگی و تبلیغات با الهام از رهنمود های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۵ سه راهبرد اساسی را در مباحث قرآنی برای خود ترسیم و سرلوحه فعالیت های قرآنی خود قرار داده است، راهبرد اول گسترش، ترویج وتعمیق معارف قرآنی در اندیشه، فکر و رفتار کارکنان و در زندگی فردی، سازمانی و اجتماعی می باشد. راهبرد دوم افزایش کمی و کیفی تعداد قاریان، حافظان و آشنایان با مفاهیم قرآنی است که این مطلب یکی از تدابیر مد نظر مقام معظم رهبری در سطح کشور می باشد.  

وی راهبرد سوم را  توانمند سازی فعالان قرآنی در عرصه رقابت های کشوری و رقابت های نیروی مسلح دانست و افزود: در راستای تحقق این راهبرد در سال های ۹۵ و ۹۶ اقدامات مهمی صورت گرفته که به لطف الهی در سال ۹۷ نیز ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه در ادامه اظهار داشت : از جمله اقداماتی که در سنوات گذشته در تحقق این راهبردها صورت گرفت، برگزاری کارگاه های قرآنی پژوهی است که با استقبال بسیار خوب کارکنان مواجه شد؛ و نیز از جمله این اقدامات، آماده سازی کتاب مفاهیم قرآنی برای آشنایی هر چه بیشتر با معارف قرآنی و تهیه فلش کارت های قرآنی در هشت موضوع و محور کلان و در سی موضوع کاربردی به تعداد ۳۶۵ کارت است که تحت عنوان یک روز یک آیه می باشد. در هر کارت یکی از آیات قرآن که  در زندگی کاری و اجتماعی کاربرد زیادی دارد به همراه ترجمه و تفسیر به تعداد ۱۵ هزار سری چاپ و بین کارکنان سپاه توزیع گردید.

لازم به ذکر است در این مسابقات سه روزه تعداد ۵۸۳  نفردر رشته های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل و قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و نکات تفسیری جزء ۲۰ قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند و نفرات برتر این مسابقات به  انتخابی مسابقات سراسری قرآن کریم نیروهای مسلح دعوت خواهند شد.

کد خبر 4241904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha