۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۳۰

در مراسم درختکاری حرم مطهر حضرت امام(ره)؛

۲۱۰۰ درخت به یاد شهدای مدافع حرم کشور کاشته شد

 ۲۱۰۰ درخت به یاد شهدای مدافع حرم کشور کاشته شد

کاشت ۲۱۰۰ درخت به یاد شهدای مدافع حرم در حرم امام خمینی(ره) با حضور مادران شهدا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، معاون خدمات شهری شهرداری و سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوشنبه مورخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ در هفته منابع طبیعی و درختکاری مراسمی با هدف کا شت ۲۱۰۰ درخت به یاد شهدای مدافع حرم سرار کشور و با حضور جمعی از مادران شهدا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) و علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران با نام درخت ایثار در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

محسن هاشمی رفسنجانی در این مراسم گفت: در ابتدای انقلاب در تهران تنها ۷۵ بوستان وجود داشت که ۳ هزار هکتار فضای سبز از گذشته برای آن در نظر گرفته شده بود که امروز هر چند بخشی از باغات تهران از بین رفته و جای خود را به برج ها و اماکن تجاری داده است، نباید فراموش کنیم که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پارک در تهران داریم و فضای سبز پیرامونی تهران به ۴۰ هزارهکتار رسیده است. با هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز پیرامونی تهران که فردا توسط رئیس جمهور افتتاح می شود، کمربند سبز پیرامون تهران به ۴۱ هزار هکتار می رسد.

وی با اشاره به اینکه تهران باید براساس برنامه ۵ ساله دوم در سال ۹۷، ۱۷ مترمربع سرانه فضای سبز داشته باشد، گفت: فکر می کنیم با تلاش معاونت خدمات شهری به این میزان برسیم به طوری که در حال حاضر سرانه فضای سبز تهران از مرز ۱۵ مترمربع گذشته است.

هاشمی در ادامه با اشاره به توجه ویژه رهبری به فضای سبز و دستورات ویژه ایشان در این حوزه گفت: با توجه به اینکه شورای جدید شهر تهران براساس آرای حداکثری مردم انتخاب شد و اعضا باید ۴ سال آینده را سرلوحه کار خود قرار دهند و نسبت به این وظیفه خود در حوزه فضای سبز شهر تهران می کوشند.

گفتنی است مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) در ابتدای این مراسم سخنانش را با خوش آمد گویی به مهمانان و همچنین خانواده های معظم شهدا برای کاشت ۲۱۰۰ درخت به یاد ۲۱۰۰ شهید مدافع حرم سراسر کشور که به تعبیر ایشان سرو قامتان این مرز و بوم اند آغاز کرد.

وی در ادامه به توصیف مقام والای شهدا و مادران شهدا و همچنین برنامه هایش برای افزایش فضای سبز سازمان بهشت زهرا(س) خبر داد و با درود فرستادن به روح رهبر کبیر انقلاب و یار ایشان آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) به سخنانش پایان داد.

در ادامه مراسم مادران شهدا، مهمانان و مسولین ۲۱۰۰ درخت را به یاد شهدای مدافع حرم کشور کاشتند.

کد خبر 4244336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha