۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۱۵

مسئول کاروان های راهیان نور سپاه حضرت ولیعصر (عج) :

اغلب زائران راهیان نور جنگ را ندیده اند

اغلب زائران راهیان نور جنگ را ندیده اند

اهواز ـ مسئول کاروان های راهیان نور سپاه حضرت ولیعصر (عج) گفت: اغلب زائران راهیان نور دانش آموز و دانشجو هستند که جنگ را ندیده اند.

نادر محمدمیسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای میزبانی از زائران با توجه به اینکه از مهر ماه میزبان زائران راهیان نور دانش آموزی در یادمان های خاص شلمچه، فتح المبین، هویزه، اروند و طلائیه بودیم، اقدامات لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: بعد از آن نیز از بهمن ماه میزبان کاروان های راهیان نور دانشجویی بودیم و از اول اسفند شاهد حضور کاروان های راهیان نور مردمی هستیم.

مسئول کاروان های راهیان نور سپاه حضرت ولیعصر (عج) بیان کرد: زیرساخت های کلی در یادمان ها و مناطق مرزی مهیا، فضاسازی فرهنگی یادمان ها انجام و آمادگی پذیرش راهیان نور را دارند.

محمدمیسی اضافه کرد: هم اکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر شب خواب به صورت تختی در خوزستان برای زائران راهیان نور فراهم شده است؛ این امکانات در اردوگاه های متمرکز اهواز و خرمشهر پراکنده شده است.

وی تصریح کرد: به منظور بهره مندی از ظرفیت مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش خوزستان کلیه مدارس شبانه روزی یا خوابگاهی را مهیا شده تا در صورت کسری اسکان از آنها استفاده کنیم؛ برای استفاده از ظرفیت خوابگاه های دانشجویی نیز با دانشگاه ها رایزنی شده است.

مسئول کاروان های راهیان نور سپاه حضرت ولیعصر (عج) بیان کرد: با وجود حجم راهیان نوری که وارد استان شده از نظر ترابری، خدمات، اسکان و پذیرایی زائران هیچ گونه مشکلی نداریم.

محمدمیسی ادامه داد: از سال گذشته حجم عظیمی از جمعیت راهیان نور که وارد خوزستان می شوند با ماشین شخصی آمده و فرزندان آنها نیز قبلا با کاروان های راهیان نور دانشجویی یا دانش آموزی سفر داشتند و بعد هم خانواده های خود را برای این سفر معنوی تشویق کردند.

وی در خصوص تأثیرگذاری راهیان نور گفت: راهیان نور تأثیر بسیاری روی نوجوانان و جوانان دارد و اکثر آنها متولد دهه ۷۰ و ۸۰ هستند که اصلا جنگ را ندیده اند ولی نهایت بهره مندی را از فضاسازی موجود در یادمان ها خواهند داشت.

مسئول کاروان های راهیان نور سپاه حضرت ولیعصر (عج) در پایان با تأثیرپذیری راهیان نور از شهدا بیان کرد: روایت راویان و اثرپذیری یادمان و مزار شهدای گمنام برای راهیان ایجاد جذبه دارد تا سال های بعد نیز برای بازدید از مناطق عملیاتی به خوزستان سفر کنند.

کد خبر 4256582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha