۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۳۷

استاندار بوشهر:

مسیر توسعه استان بوشهر دریامحور است/ تدوین سند گردشگری دریایی

مسیر توسعه استان بوشهر دریامحور است/ تدوین سند گردشگری دریایی

بوشهر - استاندار بوشهر با اشاره به تدوین سند گردشگری دریایی، گفت: مسیر توسعه استان بوشهر دریامحور است و برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه گردشگری دریای صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران اظهار داشت: دریا و ساحل ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه استان بوشهر است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی توسعه گردشگری دریایی را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها در استان عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای تعطیلات تا کنون بیش از پنج میلیون خودرو در استان بوشهر تردد داشته است که آمار بیانگر افزایش ۱۴ درصدی ورودی به استان است.

استاندار بوشهر سواحل خلیج فارس را یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان عنوان کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دریایی از جمله سرمایه‌گذاری‌های زودبازده است و در همین راستا سند توسعه گردشگری دریایی تدوین و اجرایی شود.

توسعه گردشگری دریایی

وی با بیان اینکه درآمدزایی از ظرفیت گردشگری دریایی به مراتب از درآمدهای نفتی بیشتر است، تصریح کرد: همه شهرداری‌های استان باید در زمینه توسعه گردشگری دریایی همکاری کنند و شرایط سرمایه‌گذاری در سواحل فراهم شود.

گراوند با اشاره به اینکه مسیر توسعه و پیشرفت استان بوشهر بر اساس دریا محوری و سرمایه‌گذاری در این عرصه است، افزود: یکی از مهمترین گنجینه‌های استان بوشهر داشتن ساحل و دریا است که ذخایر انرژی نیز مهم‌تر است.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های ویژه برای باز شدن قفل سرمایه‌گذاری گردشگری دریایی در استان بوشهر، اضافه کرد:‌ استان بوشهر در هشت ماه از سال فرصت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری دریایی دارد.

کد خبر 4259806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha