۳ دی ۱۳۸۵، ۱۵:۱۵

ایران اسلامی در ایجاد وحدت بین مسلمانان نقش پیشرو دارد

ایران اسلامی در ایجاد وحدت بین مسلمانان نقش پیشرو دارد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش "تقریب، رسول اعظم(ص) محور وحدت اسلامی" در مکه مکرمه گفت: امروزه نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور پیش قدم در ایجاد وحدت و اشتراک مساعی بین ملل مسلمان برای تمام جهانیان روشن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مجمع تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله محمد علی تسخیری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در همایش تقریب، رسول اعظم (ص) محور وحدت اسلامی در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه اظهار داشت: ابعاد مشترک بین فرقه های اسلامی که ارکان اصلی آن خدای یگانه ، پیامبر گرامی اسلام و کتاب آسمانی قرآن کریم است، نیازی به توجیه ندارد و مسلمانان جهان باید اساس دوستی و وحدت خود را براین محور مستحکمتر کنند.

وی تصریح کرد: ملل مسلمان بروشنی می دانند که تفرقه افکنان به دنبال چه اهدافی هستند و مردم مسلمان و مظلوم کشورهای لبنان، عراق و افغاتستان قربانی همین توطئه ها شده اند.

دبیرکل مجمع در همین رابطه خطاب به شرکت کنندگان همایش تقریب، رسول اعظم(ص) محور وحدت اسلامی گفت: از خداوند متعال که فریضه حج را برای اجتماع و همدلی میلیون ها مسلمان قرار داده است بخواهیم که امت بزرگ اسلامی نقش خود را به عنوان امت برگزینده در جهان بخوبی انجام دهد.

در همایش یک روزه تقریب، رسول اعظم(ص) محور وحدت اسلامی علما و شخصیتهای صاحبب نظر از کشورهای اسلامی از جمله آیت الله محمدی ری شهری سرپرست حجاج ایرانی، آیت الله صافی از عراق یکی از رهبران حزب الله لبنان، مولوی اسحاق مدنی رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و الهلالی مفتی اعظم استرالیا به ایراد سخنرانی درباره محورهای تقریب با عناوین قرآن، سنت و اهل بیت، توطئه های استکبار جهانی در تخریب وحدت اسلامی، مقاومت اسلامی دستاورد وحدت مسلمانان، الگوها و مولفه های وحدت آفرین در بین امت اسلامی و نقش وحدت در دفاع از پیامبر اکرم(ص) پرداختند.

در بیانیه این همایش با دعوت مسلمانان به وحدت و تقریب از جوار خانه خدا، اجلاس اخیر علمای متعصب و تکفیری که در راستای توطئه های استکبار جهانی برای تفرقه میان امت اسلامی در استانبول برگزار شد از سوی شرکت کنندگان در این اجلاس محکوم شد.

کد خبر 426006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha