۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۲۱:۱۹

استاندار قزوین:

کم آبی و اشتغال مهمترین دغدغه استان قزوین در سال جاری است

کم آبی و اشتغال مهمترین دغدغه استان قزوین در سال جاری است

قزوین- استاندار قزوین گفت: کم آبی و اشتغال مهمترین دغدغه مسئولان استان در سال جاری است و با برنامه ریزی و توجه به همه مطالبات مردمی برای حل مشکلات استان گام برخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی در اولین جلسه شورای اداری استان که عصر چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: عمل به رهنمود رهبری در حمایت از کالای ایرانی به تحقق اقتصاد مقاومتی هم کمک می کند و همه باید در این مسیر گام برداریم.

زاهدی تصریح کرد: اگر همه مسئولان و مردم با هماهنگی و عزمی راسخ حرکت کنند با برنامه ریزی اصولی می توان شعار سال را اجرایی کرد.

وی بیان کرد:مجموعه حاکمیتی شامل قوای سه گانه بایددرکنار یکدیگر باشند و دولت با سیاست گذاری، دستگاه قضایی درحمایت از کارآفرینان و مجلس با تعیین خط مشی کلی و قانون گذاری به تحقق شعار سال کمک کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: در داخل کشور هم با کمک رسانه های گروهی باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی تبلیغ شود و این رویکرد که همه کالاهای خارجی را بهتر از محصولات ایرانی بدانیم نیز اصلاح شود.

زاهدی اظهارداشت: شاید برخی کالاهای خارجی کیفیت بهتری از کالای ایرانی داشته باشد اما در بسیاری از کالاها قادریم محصولات بهتری ارائه کنیم و این خودباوری باید با فرهنگ سازی و حمایت مردم صورت گیرد.

استاندار اضافه کرد: کیفیت مهمترین شاخصه رقابت پذیر شدن کالاهای ایرانی است و باید تولیدکنندگان با توجه به کیفیت مرغوب تولیدات خود زمینه حمایت از کالای ایرانی را فراهم کنند.

وی اظهارداشت: استان قزوین با داشتن تنوع در تولیدات مختلف و داشتن واحدهای موفق صنعتی و کشاورزی حرف زیادی برای گفتن دارد و اگر کالای داخلی را خوب معرفی کنیم حتما مردم استقبال خواهند کرد.

زاهدی یادآورشد: رسانه ها در معرفی کالای ایرانی نقش مهمی دارند و انتظار داریم با کمک هنرمندان در این زمینه کارهای خوبی صورت گیرد.

وی گفت: برای حمایت هدفمند از تولید داخلی باید برنامه ریزی دقیق و کارشناسی داشته باشیم و در استان قزوین سیاست های حمایتی را تبیین و تدوین و ابلاغ خواهیم کرد.

کم آبی و اشتغال مهمترین چالش استان قزوین

استاندار قزوین در ادامه تصریح کرد: مهمترین چالش و نگرانی ما در استان قزوین کم آبی و اشتغال است و باید در این زمینه با جدیت وارد کار شویم.

وی بیان کرد: با تشکیل کارگروه «سازگاری با کم آبی» در استان باید بتوانیم با جدیت از بحران آبی در استان عبور کنیم و در این زمینه نیازمند همکاری همه کشاورزان و بهره برداران و مدیران دستگاههای ذیربط و رسانه ها هستیم.

زاهدی اضافه کرد: همه موظفند برای اجرای برنامه های مقابله با کم آبی و ایجاد اشتغال در استان همکاری کنند و بدنبال منافع زودگذر نباشند در غیر این صورت با چالش های جدی در آینده روبرو خواهیم شد.

وی اظهارداشت: اشتغال نیز از دغدغه های دولت و مسئولان استان است هر چند در سال گذشته قزوین از استانهای موفق در ایجاد شغل بود اما امسال هم باید به طور جدی به رفع بیکاری بیندیشیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

همه مطالبات مردم را جدی می گیریم

استاندار قزوین در ادامه از مطالبات مردم گفت و تصریح کرد: در سال جاری باید به همه مطالبات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی مردم توجه کنیم و برای رفع آنها تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: لازم است بحث و گفتگوی سیاسی را در میان احزاب استان تقویت کنیم لذا از همه جناح ها و احزاب و گروههای فعال سایسی دعوت می کنیم گفتگو با یکدیگر را جدی بگیرند.

زاهدی یادآورشد: برای حفظ منافع ملی باید راههای گفتگو با یکدیگر را بیاموزیم و سیاست دولت هم تقویت گفتگو با یکدیگر است که آن را جدی خواهیم گرفت.

استاندار بیان کرد: نشاط اجتماعی از دیگر نیازهایی است که برای تامین آن با کمک سازمانهای فرهنگی باید اقدام کنیم.

کنگره شهدا و دوسالانه خوشنویسی را شایسته برگزار می کنیم

زاهدی در ادامه به رویدادهای مهم استان درسال جاری اشاره کرد و گفت: امسال چند رویداد مهم را در استان خواهیم داشت که برگزاری کنگره سه هزار شهید استان، دوسالانه خوشنویسی و دو سالانه شعر آئینی از آن جمله است.

استاندار از خدمات دستگاههای خدمات رسان در ستاد سفرهای نوروزی هم تشکر کرد و اظهارداشت: مدیران دستگاههای اجرایی و رسانه ها در ایام نوروز تلاش زیادی کردند و با برگزاری برنامه های مختلف خدمات شایسته ای به مسافران ارائه شد که جای تقدیر دارد.

وی گفت: همکاری خوب شهرداری و میراث فرهنگی موجب شد برنامه های متنوعی در استان در نوروز اجرا شود اما به نظر می رسد همچنان در معرفی قزوین کم کار شده است که این خلاء با کمک رسانه ها و هنرمندان باید جبران شود.

زاهدی تصریح کرد: امسال هم در تعداد بازدید کننده و هم مدت اقامت شاهد افزایش قابل توجهی بودیم که این روند باید تداوم یابد.

وی اضافه کرد: با افزایش ۲۲ درصدی ترد خودرو در راههای استان شاهد کاهش سوانح منجر به فوت بودیم و امسال تعداد کشته ها از ۳۲ نفر به ۱۱ نفر کاهش یافت که از تلاش پلیس راه، راهداری، اورژانس، آتش نشانی، مدیریت بحران تشکر می شود.

زاهدی در ادامه از مدیران دستگاههای اجرایی خواست برنامه های سال جاری را بر اساس فرمت های سازمان برنامه و بودجه تنظیم کرده و در مدت ۵ روز اینده به استانداری ارائه کنند.

وی تصریح کرد: مدیران باید در جذب اسناد خزانه هم تلاش کرده و از بکار گیری نیروهای جدید خارج از قانون جدا خودداری کنند.

مدیران با رسانه ها ارتباط بیشتری داشته باشند

زاهدی همچنین گفت: رسانه ها در استان ما ظرفیت بسیار ارزشمندی هستند که مدیران باید با خبرنگاران ارتباط بیشتری داشته و پاسخگوی آنها باشند.

استاندار اظهارداشت: رسانه ها ابزار بسیار مهمی در اطلاع رسانی و بیان عملکرد دستگاههای اجرایی هستند ومدیران با پاسخگویی به خبرنگاران در واقع به مردم گزارش کار داده اند لذا انتظار دارم هیچ مسئولی به رسانه ها بی توجه نباشد و از پاسخگویی طفره نرود.

نمایندگان تشکل های مردمی در کارگروهها حضور یابند

زاهدی در ادامه گفت: حضور نمایندگان تشکلها و بخش خصوصی در جلسات کارگروههای تخصصی ضروری است زیرا فقط مدیران اطلاعات و تسلط کامل بر مسائل را ندارند و باید برای تصمیم گیری درست از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی با ابراز خرسندی از تعامل خوب مسئولان و نمایندگان استان اظهارداشت: با تداوم و تقویت این همکاری و تعامل می توانیم در توسعه استان گامهای بلندتری برداریم.

کد خبر 4263415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha