۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۳۷

کارشناس هواشناسی:

بارش پراکنده باران در استان بوشهر/ سامانه بارشی تقویت می‌شود

بارش پراکنده باران در استان بوشهر/ سامانه بارشی تقویت می‌شود

بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به بارش پراکنده باران در استان بوشهر، گفت: از فردا سامانه بارشی تقویت می‌شود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت با ورود امواج ناپایدار ناشی از یک سامانه بارشی به استان، ضمن افزایش ابر، طی دیشب تا صبح امروز در برخی نقاط شمالی و مرکزی استان بارش خفیف و پراکنده باران گزارش شد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار و تداوم شرایط ناپایدار جوی تا اوایل هفته آینده است.

وی افزود: پیش بینی می شود فعالیت این سامانه امروز بصورت بارش پراکنده باران در برخی نقاط شمالی استان و با تقویت این سامانه در روزهای جمعه و شنبه بارندگی‌ها به صورت رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد و احتمال تگرگ در دیگر نقاط استان ادامه یابد.

مساعدی بیان کرد: روزهای جمعه و شنبه هفته آینده به سبب تشدید ناپایداری‌ها و وزش تندبادهای عمدتا شرقی و گاهی شمالی، خلیج فارس در برخی ساعات مواج و متلاطم خواهد بود.

 وی ادامه داد: طی این مدت تلاطم دریا در شمال غرب و غرب خلیج فارس و سواحل شمالی استان بیشتر خواهد بود. همزمان با وزش تندباد احتمال ایجاد گرد و خاک محلی در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری گاهی تمام ابری در برخی نقاط استان همراه با بارش پراکنده باران گاهی رگبار باران به همراه رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی گاهی جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا در برخی نقاط بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰سانتیمتر و ظهر فردا بتدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 4263808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha