۴ دی ۱۳۸۵، ۱۲:۳۷

ممنوعیت مفروش کردن اماکن مقدس توسط زائران خانه خدا

ممنوعیت مفروش کردن اماکن مقدس توسط زائران خانه خدا

طی سالهای گذشته برخی از زائران خانه خدا به مفروش کردن راهها و گذرگاههای اماکن مقدس پرداخته و ضمن مسدود کردن راه دیگر زائران، منجر به وقوع حوادثی نیز شدند، از این رو عربستان امسال طی تدابیری خاص مانع از مفروش کردن اماکن مقدس توسط زائران خانه خدا شده است .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلامیک نیوز، این اقدام در پی حوادث ناگوار و اتفاقات نامناسبی است که در موسم حج سال گذشته رخ داد و طی آن برخی از زائران خانه خدا در اماکن مقدس چون منی به مفروش کردن گذرگاهها و خیابانهای اطراف پرداخته و ضمن آزار رساندن و آسیب به زائران دیگر، حرکت را کند کرده و سبب بروز برخی از حوادث شدند.

بر اساس این گزارش برخی از زائران خانه خدا به مفروش کردن یا نصب چادرهای مختلف و خیمه در اماکن مقدس پرداختند و راه زائران دیگر را مسدود کردند، از این رو عربستان سعودی به منظور جلوگیری از این اتفاق امسال تدابیری اندیشیده تا به منظور توجه به نظم راهها و گذرگاهها و سهولت رفت و آمد زائران از این اتفاق جلوگیری کند.

این تدابیر شامل ممانعت از مفروش کردن و نصب چادر و استفاده از محیطها یا اماکنی است که زائران برخی از امور و کارهای خود را انجام می دهند و مفروش کردن راهها برای آنها دردسرساز بوده و یا به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی سلامتی زائران دیگر خانه خدا را تهدید می کند. 

کد خبر 426394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha