۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳

وزیر آموزش و پرورش:

مدارس علوم و معارف اسلامی‌باید توسعه یابد

 مدارس علوم و معارف اسلامی‌باید توسعه یابد

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش و پرورش و سایر نهادی مربوط با همراهی گام های جدی تر برای توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر آبادی، مسوول رشته علوم و معارف اسلامی در شورای عالی آموزش و پرورش، در مراسمی با عنوان به سوی تعالی که برای معرفی رشته علوم و معارف اسلامی برگزار شده بود، پیام سید محمد بطحایی را به همایش به سوی آرامش قرائت کرد.

در این پیام آمده است: سند تحول آموزش و پرورش سند فرا دستی و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از بنیادی ترین اسناد جمهوری اسلامی است.

اقدام موثر پیرامون سند منوط به جریان سازی اجرای آن توسط دست اندرکاران از جمله دلسوزان و علاقمندان آموزش و پرورش نسل آینده کشور است.

بطحایی در این پیام تاکید کرده است: گرچه تعداد دبیرستان های علوم و معارف اسلامی اندک است. اما با مجاهدت افراد صالح تاسیس شده اند و عهده دار تعلیم و تربیت تراز جمهوری اسلامی هستند و خروجی آن دارای مراتبی از حیات طیبه هستند که مبتنی و مورد تاکید سند تحول است.

انتظار دارم آموزش و پرورش و سایر نهادی مربوط با همراهی گام های جدی تر برای توسعه این مدارس بردارند.

این همایش گامی ارزشمند برای ترویج و جذب دانش آموزان برای رشد و بالندگی آنان است.

از دست اندرکاران همایش تشکر می‌نمایم و برای دانش آموزان این مدارس آرزوی توفیق دارم.

همچنین؛ حجت الاسلام حسینی در این همایش گفت: یاد می کنیم از وزیر آموزش و پرورش وقت آقای اکرمی که در تاسیس این رشته اثرگذار بودند.

وی افزود:آیت الله امامی کاشانی نیز پیشنهاددهنده و بانی این رشته بودند. این رشته مبتنی بر آموزه های دینی و انقلابی پیشنهاد شد و با استقبال وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و مصوب شد.

کد خبر 4272126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha