۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱

به مناسبت روز زمین پاک؛

توزیع ۱۰ هزار کیسه پارچه ای در نماز جمعه این هفته تبریز

توزیع ۱۰ هزار کیسه پارچه ای در نماز جمعه این هفته تبریز

تبریز- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از توزیع ۱۰ هزار کیسه پارچه ای در بین نمازگزاران نماز جمعه این هفته تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قاسمی ظهر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز قرار بر این شده به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک این هفته در نمازجمعه به جای کیسه های نایلونی مخصوص حمل و نگهداری کفش کیسه های پارچه ای در بین نمازگزاران عزیز توزیع گردد.

وی افزود: این حرکت درراستای تحقق شعار ملی این روز" نه به کیسه های پلاستیکی" و با همکاری شرکت سیمان صوفیان انجام می گیرد.

قاسمی افزود:در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر "حمایت از کالای ایرانی" تمامی این کیسه ها در تبریز و توسط تولید کنندگان داخلی طراحی و تولید شده است.

وی گفت:مسألـه آلودگی زمین یکـی از مسائل عمده محیط زیست و دغدغه عمده دست اندرکاران محیط زیست در کشور و جهان است.

قاسمی بیان کرد:مسأله میزان تولید زباله در سراسر جهان و یافتن محل دفن صحیح و بهداشتی آن از مسائل مهم بخصوص در کشورهای کوچک و در حال توسعه است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت:از برنامه های اداره کل  در این روز برگزاری جلسات گارگروه پسماند در تمامی شهرستانها، بازدید از سلول دفن بهداشتی و تصفیه خانه شیرابه های زباله گاه تبریز، بازدید از صنایع استان و فرهنگ سازی در خصوص محیط زیست با هماهنگی رسانه های گروهی و صدا سیما انجام خواهد پذیرفت.

وی همچنین اضافه کرد: حضور کارشناسان حفاظت محیط زیست در مدارس، آموزش و پاکسازی مناطق استان، برگزاری مسابقات کتبی و ارسال پیامکهایی با موضوع اهمیت زمین پاک از دیگر فعالیتهای این اداره کل در این روز است.

قاسمی گفت:به مناسبت این روز با هماهنگی هایی که با شهرداریهای استان و اداره کل شهرسازی استان صورت گرفته مبادی ورودی شهرها و اطراف بزرگراهها از زباله پاکسازی خواهند شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست تاکید نمود:اهمیت فرهنگسازی در مقوله حفظ محیط زیست و زمین پاک در ایران وظیفه ای است که باید به جد به آن پرداخت و در اصل پنچاه قانون اساسی ایران نیز حفظ وحراست از محیط زیست به آن اشاره شده است.

کد خبر 4275364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha